نفت / شناسه خبر: 39428 / تاریخ انتشار : 1399/8/12 07:56
|

اقدام تعجب آور یک اتاق بازرگانی ایران/ اطلاعیه ای برای فروش محصول به یک شرکت اروپائی با قید برخی ازجزئیات!

اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان روز شنبه گذشته طی نامه ای به اعضای خود در قالب انتشار اطلاعیه ای برروی سایت خود،از تمایل یک شرکت خارجی برای خرید سه محصول کاربردی پتروشیمی خبرداده و...

نفتی ها /اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی اصفهان روز شنبه گذشته طی نامه ای به اعضای خود در قالب انتشار اطلاعیه ای برروی سایت خود،از تمایل یک شرکت خارجی برای خرید سه محصول کاربردی پتروشیمی خبرداده و تاکید کرده که شرکت‌هایی که توان فروش محصولات مورد تاکید را دارند اعلام آمادگی کنند. اما نکته قابل تامل آنکه این نامه در قالب اطلاعیه ای تحت عنوان " پیشنهاد شرکت ؟ (قید نام کشور مورد نظردر اطلاعیه منتشر شده )  برای کمک به بازاریابی و صادرات سه محصول پتروشیمی کشورمان" در سایت رسمی این اتاق منتشر گردیده که این امر این سوال را در ذهن متواتر می‌کند که آیا انتشار چنین خبرهایی آنهم در شرایطی که دشمنان کشور، صنعت پتروشیمی ایران را هدف گرفته و در تلاش برای توقف صادرات محصولات این صنعت به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد کشور هستند تا چه اندازه مهندسی شده و کارشناسی است؟
دراین نامه دبیر اتاق بازرگانی اصفهان خبرداده که یک شرکت خارجی (با قید کامل نام کشور مذکور در نامه ) برای خرید سه محصول پتروشیمی ایران شامل  PET,HDPE,PVC اعلام آمادگی کرده و از اعضای اتاق خواسته تا هر مجموعه ای که توان صادرات این محصولات را به این شرکت دارد طی ایمیلی به آدرس قید شده در نامه، آن را اطلاع دهد.
در نگاه اول این هماهنگی و تلاش برای بازاریابی بهتر و رونق اقتصاد کشور در این بخش قابل تقدیراست. اما به اذعان کارشناسان چنین نامه ای در شرایط فعلی کشور علاوه بر اینکه باید به صورت محرمانه به دست اعضا برسد؛ نباید به هیچ عنوان اعلام رسمی و علنی گردد. چراکه هم اکنون تمام حرکات مدیران و فعالان اقتصادی کشور بالاخص در بخش نفت و پتروشیمی در هر لحظه رصد می‌شود و درعین حال تعاملات ایران با دیگر کشورها زیر ذره بین است.ضمن آنکه در دور جدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران سعی بر تحریم شرکت‌هایی که به نوعی با ایران همکاری اقتصادی داشته اند افزایش یافته؛ بنابراین در چنین شرایطی باید انتشار چنین اطلاعیه ای آنهم بر روی یک سایت رسمی اتاق بازرگانی کشور را زیرسوال برد و درعین حال این ابهام را مطرح کرد که از اساس انتشار چنین نامه ای به طور رسمی برروی سایت این اتاق با چه استدلال و منطقی در شرایط کنونی صورت گرفته است؟ دراین بین شاید بد نباشد به مسوولان این اتاق و درعین حال دیگر اتاق‌های بازرگانی شرایط ویژه کشوررا یادآور شد و تاکید کرد امروز باید کمی بیشتر از وضعیت به اصطلاح چراغ خاموش حرکت کرد چراکه منافع کشور در گرو حرکت‌های کارشناسی و منطقی مدیران وبازرگانان کشور است!

 
پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39428

کلیدواژه

PVC

خريد محصولات پتروشیمی

اتاق بازرگانی اصفهان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها