نفت / شناسه خبر: 38736 / تاریخ انتشار : 1399/4/25 12:11
|

خبرهای خوشی در آینده درباره درآمدهای نفتی خواهیم داشت

سخنگوی دولت گفت: ارز دولتی و نفت ما خیلی کم شد، اما خوشبختانه آقای زنگنه با تمهیداتی که اتخاذ کرده خبرهای خوشی می‌دهد که امیدوارم گشایش‌های خوبی در این زمینه ایجاد شود.

نفتی ها /، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، ۲۴ تیرماه) در نشست خبری با بیان اینکه در دوره بی‌نظیری در تاریخ معاصر قرار داریم، گفت: در هیچ دوره‌ای بدخواهان ایران به این اندازه دارای قدرت چه در آمریکا و چه در کشورهای کینه‌توز علیه ایران در منطقه و دیگر کشورها نبودند و فشار تحریم‌ها بر اقتصاد ایران بر هیچ کشوری این چنین تحمیل نشده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضع اموال مسدود ایران در کره‌جنوبی و اقدام‌های انجام‌شده برای بازگردانده شدن این اموال، افزود: ۸ میلیارد دلار از منابع ایران در این کشور مسدود است که این رقم در شرایط کنونی برای ما مهم است.  

وی با بیان اینکه رفتار دولت کره‌جنوبی در این شرایط غیرقابل درک است، تصریح کرد: دولت کره‌جنوبی در حالی پاسخ لازمی ارائه نمی‌دهد که به لحاظ حقوقی و قانونی، منعی برای این کشور برای بازگرداندن پول به مردم ایران وجود ندارد و معلوم نیست چرا دولت کره‌جنوبی با تسلیم شدن به فشارهای آمریکا حاضر شد روابط خود با دولت ایران را به طور بی‌سابقه‌ای به مخاطره بیندازد.

ربیعی از تشکیل کمیته‌ای در وزارتخارجه و وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای پیگیری این موضوع خبر داد و گفت: امیدوارم کره از اخلاق در تجارت تبعیت و بدهی‌های خود را به ملت ایران پرداخت کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره روابط تجاری ایران با ونزوئلا افزود: از مصاحبه من با یک نشریه خارجی سوءتفسیری صورت گرفت، اصولاً موضوع و کمک به ونزوئلا مطرح نبوده است و اساساً از سمت ونزوئلا از ما کمکی درخواست نشده و چنین موضوعی مطرح نبوده است.

وی ادامه داد: آنچه در روابط تجاری ایران و و ونزوئلا مطرح است مانند روابط و مبادلات تجاری با سایر کشورهاست، با کشورهای مختلف جهان روابط تجاری داریم که روابط با ونزوئلا هم به همین منوال است.

ربیعی برای جلوگیری از سوءبرداشت‌ها تاًکید کرد: تجارت ایران و ونزوئلا مستثنا از قواعد تجاری و بین‌المللی ایران با دیگر کشورها نیست و دریافت بهای کالاهای صادراتی بر همین منوال حتماً انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: اگر می‌خواهیم زندگی اقتصادی‌ را بدون نفت تجربه کنیم، باید به تولید داخلی خودمان متکی شویم. افزایش تولید داخلی و صادرکننده‌های قوی، راه برون‌رفت ما از فشارهای آمریکا است، بنابراین صادرکنندگان ما غالباً از افراد خوشنام و دلسوز کشور هستند.

ربیعی تصریح کرد: تا به‌ حال هیچ‌وقت تفاوت قیمت ارز آنچنانی وجود نداشت و این صادرات از سال‌های گذشته صورت می‌گرفته و یک روال طبیعی بوده است. ما ۷۰- ۸۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و درآمد ارزی نفتی کشور پاسخگوی نیازهای ما بوده است و هر کسی می‌توانسته صادرات بیشتری انجام دهد منعی در کشور نداشته است و ما الان با تحریم روبه‌رو شدیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دولت برای عدم بازگشت ارز توسط صادرکنندگان تمهیداتی نداشته و الان دچار مشکل شده است؟ گفت: تحریم یک واقعیت است. قرار بود با تحریم اقتصاد ایران را فروبپاشد، این اعتراف‌های بولتون و نوشته‌هایشان است که قرار بوده با تحریم اقتصاد ایران را فرو بپاشند و بعد ایران دچار فروپاشی شود که بالاخره اینها تأثیر می‌گذارد و این تأثیر روی کاهش ارز آمده است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: ارز دولتی و نفت ما خیلی کم شد، اما خوشبختانه آقای زنگنه با تمهیداتی که اتخاذ کرده خبرهای خوشی می‌دهد که امیدوارم گشایش‌های خوبی در این زمینه ایجاد شود.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38736

کلیدواژه

زنگنه

درآمدهای نفتی

علی ربیعی

سخنگوی دولت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها