نفت / شناسه خبر: 38604 / تاریخ انتشار : 1399/4/8 11:59
|

افزایش صادرات میدان نفتی عظیم اروپایی در سایه توافق اوپک پلاس

در حالی که اوپک و متحدانش به عمیق‌ترین کاهش تولید نفت خود تاکنون ادامه می‌دهند، میدان نفتی یوهان اسوردراپ نروژ بیش از همیشه نفت صادر می‌کند.

نفتی ها /یک برنامه بارگیری نفت از این میدان نشان می‌دهد که بارگیری نفت در یوهان اسوردراپ قرار است در اوت به رکورد ۴.۴ میلیون بشکه معادل ۴۶۵ هزار بشکه در روز برسد که در مقایسه با ۴۲۹ هزار بشکه در روز در ژوییه بالاتر خواهد بود.

شرکت انرژی دولتی اکوئینور نروژ متعهد شده بود تولید میدان یوهان اسوردراپ به میزان ۲۰ درصد در ژوئن محدود شود. نروژ در گروه اوپک پلاس حضور ندارد اما در همکاری با این گروه اعلام کرده بود تولیدش را به منظور کمک به متعادل شدن بازار جهانی نفت محدود خواهد کرد.

شماری از اعضای اوپک پلاس در اجرای کامل کاهش تولیدی که موافقت کرده بودند از ابتدای ماه مه انجام دهند، تعلل کردند.

برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ است که نروژ موافقت کرد در راستای یک همکاری بین‌المللی هماهنگ، تولید نفت خود کاهش دهد. این اقدام در پی سقوط بی‌سابقه قیمت نفت و رکود بازار در بحبوحه شیوع ویروس کرونا روی داد. دولت نروژ پیش از این اعلام کرده بود که تولید نفت در ژوئن به ۱.۶۰۹ میلیون بشکه در روز و در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به ۱.۷۲۵ میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد.

حجم تولید میدان یوهان اسودراپ در ماه میلادی جاری به حدود ۳۷۶ هزار بشکه در روز محدود خواهد بود که در مقایسه با ۴۷۰ هزار بشکه در روز در آوریل کمتر است.

اگر شرکتها کمتر از میزانی که اجازه دارند، نفت تولید کنند، می‌توانند کاهش تولید را در ماههای بعد جبران کنند. شرکت اکوئینور اجازه دارد در سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم امسال حدود ۴۱۶ هزار بشکه در روز نفت تولید کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روسیه که یکی از اعضای مهم گروه اوپک پلاس است، صادرات گرید نفتی اورال را به پایینترین میزان در یک دهه اخیر رسانده است و حتی عراق هم در تلاش برای عمل به تعداتش تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس است. صادرات نفت اورال روسیه در ماه میلادی آینده ۴۰ درصد کمتر از سطح ژوئن خواهد بود و به حدود ۷۸۵ هزار بشکه در روز می‌رسد./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38604

کلیدواژه

توافق اوپک پلاس

میدان یوهان اسوردراپ

کاهش تولید نفت

افزایش صادرات میدان نفتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها