نفت / شناسه خبر: 28380 / تاریخ انتشار : 1399/2/28 15:21
|

فیلم و عکس/ علت بد سوزی دوباره فلر پتروشیمی جم چه بود؟

شهروندان ساکن در عسلویه با ارسال فیلم و عکس به ایمیل نفتی‌ها از بد سوختن فلر پتروشیمی جم در این منطقه ابراز نگرانی کرده بودند و خواستار پاسخگویی مسئولین در این خصوص بودند.

نفتی ها /در حالی که بسیاری از شهروندان ساکن در عسلویه با ارسال فیلم و عکس به ایمیل نفتی‌ها از بد سوختن فلر پتروشیمی جم در این منطقه ابراز نگرانی  کرده بودند و خواستار پاسخگویی مسئولین در این خصوص بودند.


با پیگیری‌های انجام شده خبرنگار نفتی‌ها، نادر کاظمیان مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم در این خصوص عنوان کرد : " پتروشیمی جم  طبق برنامه قبلی  در جهت  پیشرفت حداکثری حوزه تولید در کنار کاهش هزینه های و تحقق شعار جهش تولید دست به تعمیراتی زده بود که این بدسوزی چند روزه به همین علت بوده  که معمولا در تعمیراتی که انجام می‌شود این پروسه اتان سوزی در فلر ها اتفاق می افتد؛ که  این بدسوزی هم خوشبختانه روز جمعه به روال سابق برگشته است.
 از سویی دیگر قیامی مدیر تعمیرات پتروشیمی جم نیز روز گذشته با اشاره به این تعمیرات صورت گرفته در مجتمع پتروشمیی جم گفت بود : در این پروسه تعمیراتی که در پی بروز مشکل برای بخش سرد الفین برنامه ریزی شد در کنار رفع عیوب کمپرسور ۳۰۱ بیش از ۷۸۰ مورد فعالیت تعمیراتی ، ۳۶ مورد بازرسی از تاورها، مبدل ها و دارم ها و همچنین تعویض جاذب درایرهای اصلی مجتمع نیر صورت پذیرفت.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان از افزایش آلودگی هوای عسلویه ابراز نگرانی کرده اند و پیش از این نیز قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مشکلات آلایندگی های این منطقه گفته بود: رخدادهای بدسوزی های فلر در عسلویه یکی از مهمترین منابع آلاینده هوا در منطقه بوده که در سند تدوین شده کاهش آلودگی هوای عسلویه و کنگان راهکارهای اجرایی و فنی حذف و کاهش فلر ارائه شده و باید از سوی متولیان مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد؛  و هر گونه ایجاد فلرینگ و بدسوزی فلر که موجب ایجاد آلودگی هوا شود غیرقانونی است و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری های قضایی را در این خصوص انجام خواهد داد.  
علاوه براین باید گفت موضوع بدسوزی فلرهای مجتمع پتروشیمی جم پیش از نیز دردسر ساز شده بود و چند بار هست که  بدسوزی فلرهای پالایشگاه جم سبب وقوع آلایندگی در منطقه و رنجش خاطر مردم شده بود  که یکی از  موارد اخیر این بد سوزی هم مربوط به ۳۰ آدر ماه سال گذشته بود که مشکلات بسیاری را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده بود.

 
 
حال سوال اینجاست که چرا انقد که به سال جهش تولید و افزایش روزانه تولیدات مجتمعات پتروشیمی توجه می‌شود به بحث سلامت جسمی و حتی روانی ساکنین عسلویه توجهی نمی‌شود . مردمی که نه تنها بهره ای از این سودهای کلان نمیبرند، بلکه تنها تحفه ای که از این  جهش های تولید نصیبشان می‌شود چیزی جز بیماری‌های پوستی و انواع سرطان و مشکلات ریوی و یا نگرانی از ابتلا به انواع بیماری نیست.


پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/28380

کلیدواژه

بد سوختن فلر پتروشیمی جم

پتروشیمی جم

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها