نفت / شناسه خبر: 27989 / تاریخ انتشار : 1398/12/24 08:15
|

اگر زنگنه کرونا بگیرد؟

آخرین خبرها پیرامون ویروس کرونا حکایت از گسترش آن به تمام نقاط کشور دارد. در این میان اما چند نکته بسیار قابل تامل است.

نفتی ها /آخرین خبرها پیرامون ویروس کرونا حکایت از گسترش آن به تمام نقاط کشور دارد. در این میان اما چند نکته بسیار قابل تامل است.

نخست حساسیت شدید مردم به حضور هر از چندباره یکی از مسئولین در یک گزارش تصویری یا اعلام این خبر در شبکه های مجازی مبنی بر اینکه او هم کرونایی شده است.

سپس انتشار اخباری مبنی بر اینکه علیرغم محدودیت شدید کیت‌های تشخیصی، افرادی توانسته اند از کیت‌های تشخیص کرونا استفاده کنند که هیچ علائمی نداشته و تنها با استفاده از رانت توانسته اند از چنین امتیازی بهره مند شوند.

نکته مهم بعدی واکنش‌های عمومی به انتشار خبر فوت برخی مسئولین در اثر کروناست. مشاهده بی تفاوتی مردم نسبت به انتشار خبر فوت این افراد در مقایسه با واکنش‌های صورت گرفته نسبت به فوت خانم پرستار جوان در گیلان، یا دیگر پزشکان و پرستارانی که در اثنای مقابله با این بیماری و خدمت به بیماران به آن مبتلا شده اند بسیار قابل تامل است.

حال این سوال از سوی برخی مخاطبان مطرح شده که اگر اعلام شود وزیر نفت دچار کرونا شده واکنش کارکنان این مجموعه چه خواهد بود؟ هدف از این سوال اشاره به خطری است که بسیار شدیدتر از کرونا در حال نفوذ بوده و آن بی اعتمادی ریشه گرفته نسبت به مسئولین اجرایی دولت دوازدهم است.  

به راستی این روزها اعتماد کارکنان وزارت نفت نسبت به اخبار و گزارش‌هایی که از سوی وزیر نفت و دستگاه‌های اطلاع رسانی زیرمجموعه آن منتشر می‌شود در چه سطحی بوده و از چه درصدی برخوردار است؟ ریشه این بی اعتمادی در کجاست و چرا هر روز دامنه آن گسترده تر می‌شود؟

در پاسخ به این سوالات حداقل در حوزه نفت باید ریشه اصلی بی‌اعتمادی نهادینه شده نسبت به وزیر نفت را در انتصابات وی در دولت دوازدهم جستجو کرد. به اذعان بسیاری از کارشناسان، تصمیم‌هایی که از زمان روی کار آمدن دولت دوازدهم از سوی منصوبان بی تجربه و ناکارآمد زنگنه در نفت صورت گرفته مهم ترین دلیل گسترش بی اعتمادی کارکنان این مجموعه نسبت به وی است. اقدام های نابخردانه ای که به عقیده بسیاری از کارشناسان، کل مجموعه مهم و تاریخ ساز نفت را هر روز بیشتر به سوی بی‌تفاوتی و کاهش بهره وری سوق داده و کار زنگنه را به جایی کشانده که اگر خدای ناکرده اعلام شود او نیز کرونایی شده معلوم نیست واکنش کارکنان نفت نسبت به این خبر چه باشد؟

اختصاصی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27989

کلیدواژه

ویروس کرونا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها