نفت / شناسه خبر: 27911 / تاریخ انتشار : 1398/12/7 18:46
|

۱۴ شرکت نفتی عربستان متحمل خسارات سنگین شدند

۱۴ شرکت عربستان طی ۲۰۱۹ متحمل میلیاردها دلار خسارت شده اند.

نفتی ها /ه نقل از میدل ایست مانیتور، مقامات بازار سرمایه عربستان سعودی به شرکتهایی که در لیست بازار سهام آن با عنوان تداول، قرار دارند تا پایان ماه مارس مهلت داده گزارش سالانه خود را برای ۲۰۱۹ ارائه دهند.

 رسانه‌های داخلی اخیراً گزارش داده اند که آرامکوی عربستان، بزرگترین تولید کننده نفت دنیا، هنوز گزارش مالی و تجاری خود را ارائه نداده است در حالی که به گفته تحلیلگران، اکثر شرکت های انرژی این کشور متحمل خسارات سنگینی شده اند.

 شبکه عربی ۲۱ اعلام کرد ۱۴ شرکت عربستانی طی ۲۰۱۹ متحمل میلیاردها دلار خسارت شده اند. این شبکه اضافه کرد شرکت بزرگ پتروشیمی سابیک هم ۵.۶۳۰ میلیارد ریال عربی (۱.۵ میلیارد دلار) خسارت دیده است که نتیجه ۷۳.۸۴ درصد کاهش در فروش این شرکت است

یوسف البانیان، مدیرعامل سابیک گفت شرکت او ۷۲۰ میلیون ریال سعودی ( ۱۹۱.۹ میلیون دلار) در سه ماهه پایانی ۲۰۱۹ از دست داده که در ده سال گذشته بی سابقه بوده است. وی اضافه کرد این خسارت سنگین نتیجه کاهش تقاضای جهانی، قیمت بالای مواد خام اولیه و کاهش قیمت محصولات پتروشیمی بوده است.

 سازمان کشورهای صادر کننده نفت و کشورهای تولید کننده متحد آن به رهبری روسیه در دسامبر سال گذشته توافق کردند جمعاً تولید نفت را ۱.۲ میلیون بشکه در روز پایین آورند و بعد آن را تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ تمدید کردند تا به این ترتیب از قیمت نفت خام حمایت کنند.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27911

کلیدواژه

شرکت نفتی عربستان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها