نفت / شناسه خبر: 27778 / تاریخ انتشار : 1398/11/20 12:26
|

عرضه نخستین محموله نفت کوره کم سولفور در بورس انرژی

نخستین محموله نفت کوره کم سولفور مناسب برای سوخت کشتی ها بزودی در رینگ بین المللی بورس انرژی عرضه شود.

نفتی ها /نخستین محموله نفت کوره کم سولفور مناسب برای سوخت کشتی ها بزودی در رینگ بین المللی بورس انرژی عرضه شود.

طبق اطلاعات به دست آمده قرار است بزودی نخستین محموله نفت کوره کم سولفور مناسب برای سوخت کشتی‌ها در رینگ بین المللی بورس انرژی عرضه شود.

در نتیجه چنین اقدامی، تمامی ۵ محصول اصلی پالایشی که پیش از این تنها توسط امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به فروش می‌رسید وارد تالار شیشه‌ای می‌شوند. البته پیش از این شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۵ خرده محموله‌هایی از نفت کوره (کم سولفور نبودند) را در رینگ بین المللی عرضه کرد اما این عرضه تداوم نیافت.

با در نظر گرفتن اینکه ایران، تنها تولیدکننده نفت کوره کم سولفور در منطقه آسیای غربی است، پیش بینی می‌شود این عرضه‌ها با استقبال خوبی مواجه شود و مشتریان پر و پا قرصی پیدا کند. در این میان نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت، پایداری عرضه این فرآورده است؛ چرا که پایداری عرضه در هر میزان، این اطمینان را به خریداران می‌دهد که هر زمان نیاز به این محصول داشته باشند قادر به خرید آن خواهند بود.

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات مؤسسه پلاتس در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی (۳۰ دی ماه سال ۹۸) قیمت هر تن نفت کوره ۱۸۰ در خلیج فارس ۳۰۹.۶۲ دلار و هر تن نفت کوره ۳۸۰ در خلیج فارس معادل ۲۹۸.۲۱ دلار است.

ایران، یکه تاز تولید سوخت کم گوگرد در منطقه

۸ آذر سال جاری، سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه نفت کوره مورد نیاز ناوگان دریایی کشور طبق استاندارد IMO۲۰۲۰ با حداکثر گوگرد نیم درصد، در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: هم اکنون با تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی های انجام شده، نفت کوره کم گوگرد (نیم درصد) مورد نیاز برای ناوگان دریایی کشور از طریق پالایشگاه‌های اراک و بندرعباس در حال تأمین است؛ بنابراین نیازی به واردات نفت کوره کم گوگرد وجود ندارد.

بر اساس اعلام سازمان بین المللی دریانوردی، گوگرد سوخت مورد استفاده کشتی‌ها تا پایان سال ٢٠٢٠ میلادی باید به کمتر از ٠.٥ درصد برسد.

مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27778

کلیدواژه

سولفور

بورس انرژی

گوگرد

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها