نفت / شناسه خبر: 27563 / تاریخ انتشار : 1398/10/24 10:44
|

اعضای GECF برنامه‌ای برای مدیریت مشترک بازار گاز ندارند

دبیرکل کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ای‌سی‌اف) اعلام کرد که اعضای این مجمع برای مدیریت هماهنگ بازار در دوران افت قیمت، هیچ قصدی ندارند.

نفتی ها /دبیرکل کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ای‌سی‌اف) اعلام کرد که اعضای این مجمع برای مدیریت هماهنگ بازار در دوران افت قیمت، هیچ قصدی ندارند.

در یک دهه گذشته، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است که مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ای‌سی‌اف) ممکن است به نهادی مانند اوپک تبدیل شود که با مداخله در عرضه نفت، قدرت مدیریت بازار را خواهد داشت.

با این همه، یوری سنتورین، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: این مجمع برای کاهش هماهنگ تولید گاز و ال‌ان‌جی برای متوازن کردن بازار در زمان افت قیمت، هیچ قصدی ندارد.

وی افزود: بازارهای گاز چرخه‌ای هستند و دوره‌های فراز و فرود قیمت‌های تک‌فروشی را تجربه می‌کنند که دلیل آن، زمان و ماهیت وابسته به سرمایه‌گذاری پروژه‌ها در صنعت (گاز) است.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: بازارها همواره قادر بوده‌اند در دوران افت قیمت، خود را متوازن کنند که در سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد آن بودیم و در آن زمان بازار اروپا سقوط کرد و این کار سبب جایگزینی زغال‌سنگ با گاز در بخش تولید برق شد.

مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27563

کلیدواژه

صادرکننده گاز

جی‌ای‌سی‌اف

اوپک

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها