نفت / شناسه خبر: 189617 / تاریخ انتشار : 1403/2/19 22:19
|

اجرای ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه را در دستور کار داریم

وزیر نفت گفت: وزارت نفت تاکنون هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

نفتی ها /جواد اوجی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه نفت رویداد مهمی در عرصه بین المللی در منطقه است، اظهار داشت: امسال نسبت به سال‌های گذشته حضور شرکت‌های داخلی بیشتر بود و هم اینکه از دستاوردهای وزارت نفت در دولت مردمی رونمایی می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۷۰۰ شرکت داخلی و  بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور دارند.

وزیر نفت گفت: وزارت نفت همانند سال های گذشته  نیازهای خدماتی و کالا ‌تجهیزات را در این نمایشگاه مطرح می کنند ‌از توان شرکت‌های سازنده داخلی و پیمانکاران و مشاورین و همه فعالان این حوزه استفاده می شود.

وی بیان داشت: یکی از محاسن نمایشگاه این است که فعالان این حوزه از نیازهای صنعت نفت مطلع می شوند و از طرفی مدیران صنعت از توانمندی فعالان و شرکت های صنعت نفت اطلاع حاصل می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای شما در این صنعت وجود ندارد، تاکید کرد: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

اوجی تصریح کرد؛ وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام یعنی ۳۰۰ پروژه و ۱۰۰ پروژه جدید دارد، این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی بیان داشت: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده‌ است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد، گفت: پارسال از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.‌

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/189617

کلیدواژه

وزیر نفت

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها