نفت / شناسه خبر: 16557 / تاریخ انتشار : 1398/6/25 08:06
|

پرده‌برداری"نفتی‌ها" از تکچی نشینان هلدینگ خلیج فارس

هشت ماه پس از حضور ربیعی بر مسند مدیریت هلدینگ خلیج فارس یعنی در تاریخ ۲۸ آبان سال گذشته شرکتی تحت عنوان " خدمات فناوری تکچی شرق" مجوز فعالیت دریافت می‌کند و پس از آن با دریافت حکم مشاوره ...

نفتی ها /هشت ماه پس از حضور ربیعی بر مسند مدیریت هلدینگ خلیج فارس یعنی در تاریخ ۲۸ آبان سال گذشته  شرکتی تحت عنوان " خدمات فناوری تکچی شرق" مجوز فعالیت دریافت می‌کند و پس از آن با دریافت حکم مشاوره از مدیرعامل این هلدینگ بر جایگاه اعتبارسنجی زیرمجموعه های این هلدینگ تکیه می‌زند.

حرف و حدیثها در خصوص عملکرد این شرکت در هلدینگ خلیج فارس بسیار است اما واقعیت آن است که اگرچه اقدام مدیرعامل این هلدینگ در اعتبارسنجی شرکت‌ها اتفاقی بزرگ و مثبت تلقی می‌شود اما به اذعان کارشناسان یک جای کار این شرکت در نحوه عملکردش می‌لنگد.
طبق آیین نامه های معاملات و مناقصات عمومی انتخاب مشاور توسط یک مدیرعامل نیاز به برگزاری مناقصه ندارد و این اختیاری است که در اختیار هر مدیرعاملی قرار گرفته است. شاید برهمین اساس نیز ربیعی که خود تحصیلکرده دانشگاه صنعتی شریف بوده یک فارغ التحصیل دیگر این دانشگاه را با شرکتی نوپا به عنوان مشاور می‌پذیرد.
براین اساس تا آنجا که بحث اعتبارسنجی شرکت‌ها در بخش‌هایی چون تولید، مارکتینگ و مشتری مداری ، منابع انسانی و ... درمیان است کار به شکل درست و قانونی هر چند با قیمت‌های خوب در پیش است اما زمانی عملکرد این شرکت به نقد کشیده می‌شود که اعتبار سنجی شرکت‌ها به پایان می‌رسد و این شرکت متقاضی آموزش مجتمع ها در قالب رفع نواقص موجود می‌شود. در حال حاضر شرکت تکچی یکه تاز آموزش در زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس شده وبه اذعان برخی از کارشناسان مبالغ قابل تامل نیز دریافت می‌کند. مبالغی که اگرچه کاملا قانونی به نظر می‌رسد اما زمانی باید آموزش این بخش‌ها را در دست بگیرد که در رقابت با شرکت‌های رقیب به آن دست یافته باشد. در حالیکه این شرکت این روزها علاوه بر اعتبار سنجی شرکت‌ها در بخش آموزش پس از اعلام نتایج ورود یافته است.

---
 


این درحالی است که بسیاری از کارشناسان حمایت میراب زاده  مدیر سیستم ها و اطلاعات مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و البته مشاور وی افضل آبادی را در پیشرفت چشمگیر این شرکت  بسیار تاثیرگذار می‌دانند و معتقدند حمایت ویژه از این شرکت باعث شده تا این روزها شرکت نوپای تکچی به سوابق بزرگی در عرصه صنعت دست یابد تا جاییکه برخی از کارشناسان ضریب توانائی این شرکت در بخشی از اعتبارسنجی‌ها را نسبت به سطح بین المللی ضعیف می‌دانند.
با اینحال باید "نفتی‌ها" متذکر شود که اگرچه تصمیم هلدینگ بر اعتبار سنجی شرکت‌های زیرمجموعه اتفاقی بسیار مثبت و مهم تلقی می‌شود اما اجرای آن با حرف و حدیث هایی مواجه شده که قطعا تکچی نشینان باید به آن پاسخ دهند!
 

اختصاصی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16557

کلیدواژه

هلدینگ خلیج فارس

خدمات فناوری تکچی شرق

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها