نفت / شناسه خبر: 16313 / تاریخ انتشار : 1398/5/22 16:22
|

افزایش ۲ درصدی صادرات غیرنفتی از پارس جنوبی

اگرچه آمریکا تحریم‌ها را با هدف کاهش مبادلات جهانی ایران وضع کرده اما آمار صادرات غیر نفتی از پارس جنوبی نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی نه تنها کاهش نداشته بلکه در یکسال گذشته رشدی ۲ درصدی ...

نفتی ها /اگرچه آمریکا تحریم‌ها را با هدف کاهش مبادلات جهانی ایران وضع کرده اما آمار صادرات غیر نفتی از پارس جنوبی نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی نه تنها کاهش نداشته بلکه در یکسال گذشته رشدی ۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

منطقه پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی جهان را در خود جای داده است، علاوه بر دارا بودن عنوان پایتخت انرژی ایران، قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی و میعانات گازی کشور نیز به شمار می‌رود.

صادرات محصولات مواد غیر نفتی از اداره کل گمرک پارس جنوبی با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا روندی افزایشی دارد؛ به طوری که از ابتدای شهریور سال گذشته تا امروز بیش از ۱۷.۸ میلیارد تن کالا به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار مواد غیر نفتی صادر شده که در مقایسه با سال پیش از آن از نظر وزن ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین آمارها حاکی از آن است که در این مدت، مقدار ۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۶۵ هزار تن به ارزش ۵ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۹۵ دلار میعانات گازی صادر شده است که در مجموع صادراتی بیش از ۲۳ میلیارد تن را از این گمرک به ثبت رسانده است.

«احمد پورحیدر» مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صدور ۲۳ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۲۲ تن کالا شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن، نفت خام و ... به ارزش افزون بر ۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۸۹ هزار و ۵۹۵ دلار به خارج از کشور گفت که این کالاها به کشورهای چین، امارات، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ هنگ، اندونزی، ترکیه، مصر، کویت و غیره ... صادر شده است.

همچنین مقدار ۲۰ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۲۳ تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۴۳۵ دلار جهت تکمیل فازها و سایر پتروشیمی‌ها وارد منطقه شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۰ درصد و از نظر ارزش ۶۱۰ درصد افزایش داشته است.

ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16313

کلیدواژه

صادرات غیرنفتی از پارس جنوبی

میزان صادرات غیرنفتی از پارس جنوبی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها