نفت / شناسه خبر: 16282 / تاریخ انتشار : 1398/5/15 23:02
|

تیر تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی به سنگ خورده است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس گفت: از زمان تحریم پتروشیمی تاکنون اقدامات متعددی را در این حوزه انجام داده‌ایم به‌گونه‌ای که می‌توانم اعلام کنم که تیر تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی ...

نفتی ها /مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس گفت: از زمان تحریم پتروشیمی تاکنون اقدامات متعددی را در این حوزه انجام داده‌ایم به‌گونه‌ای که می‌توانم اعلام کنم که تیر تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی به سنگ خورده است چراکه علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت، توانستیم گام‌های بزرگی را در حوزه پتروشیمی کشور برداریم.

جعفر ربیعی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو ماه پیش یعنی ۱۷ خرداد آمریکا هلدینگ خلیج فارس و شرکتهای تابعه را تحریم کرد اما ما اجازه ندادیم که چرخ صنعت پتروشیمی متوقف شود و با کلنگ‌زنی طرحهای جدید توسعه صنعت را رقم زدیم و اکنون هلدینگ خایج فارس چندین طرح به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را در دست ساخت دارد.

وی با بیان اینکه خریداران و فروشندگان به دلیل تحریم تحت فشار قرار گرفتند ولی در واقعیت تحریمهای آمریکا در تولید صنعت پتروشیمی به صورت عام و هلدینگ خلیج فارس بصورت خاص، تاثیر معنی‌داری نداشته است، اظهار کرد: اگر تحریم تاثیر گذاشته باشد نمی‌توان برنامه‌های آینده را اجرا کرد، اما ما برای آینده طرح و برنامه داریم. امروز در پتروشیمی تعمیراتی انجام می‌شود که بدون نیاز به لایسنسور خارجی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: دو شرکت پتروشیمی پارس و نوری که شرکت‌های بسیار بزرگی نیز هستند، وارد بورس شدند و این در حالی است که هنگام ورود شرکت پتروشیمی پارس در تیرماه سال گذشته به بورس، ۱۸۰ هزار نفر سهم پارس را خریداری کردند. در شرکت پتروشیمی نور نیز پس از عرضه شاهد خرید ۵۸۴ هزار سهم بودیم و باید بگویم که این ۵۸۰ هزار نفر بیش از ۳۰ درصد سود کردند.

وی با بیان این‌که ۹۶۰ میلیارد تومان در روز اول وارد بازار سرمایه شد، تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد که حال این دو شرکت خوب است، چرا که چرخ تولید صنعت پتروشیمی از حرکت متوقف نشده است و توانسته‌ایم در این حوزه گام‌های خوبی را برداریم.

ربیعی با اشاره به اقدامات هلدینگ خلیج فارس گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال ساخت تنها در دست هلدینگ خلیج فارس قرار دارد که این مساله بسیار مهم و قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس درباره موضوع جمع‌آوری گازهای مشعل، ادامه داد: برای این موضوع نیز برنامه‌هایی را در نظر داریم که همین مساله نشان می‌دهد که تحریم‌ها نتوانسته تاثیر چندانی روی ما بگذارد، چرا که کسانی که از تحریم اثر می‌پذیرند به فکر آینده نیستند اما به دنبال توسعه صنعت پتروشیمی و چشم‌انداز آن در سال‌های آینده هستیم.

وی با بیان این‌که بازار پتروشیمی وضعیت آرام و باثباتی دارد، تاکید کرد: در حال حاضر محصولات پتروشیمی کمترین نوسان را دارند و شرایط به گونه‌ای است که صنعت پتروشیمی می‌تواند آبروی کشور باشد که در حال حاضر نیز تا حد زیادی همین‌طور است.

ربیعی اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری بورس تلاش کردیم تا از ابزارهای دیگری برای تامین مالی هلدینگ خلیج فارس یعنی انتشار اوراق مبتنی بر سهام در بورس استفاده کنیم و به پشتوانه سهام موجود، اوراق بهادار منتشر و برای مشارکت عمومی مردم عرضه شد تا امکان ایجاد پروژه از منبع مالی این مجرا برای هلدینگ خلیج فارس فراهم شود، بر همین اساس در سال ۹۷ به میزان هزار میلیارد تومان اوراق مبتنی بر سهام منتشر و فروخته شد و در حال حاضر هر سه ماه یکبار به صاحبان اوراق سود تعلق می‌گیرد.

ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16282

کلیدواژه

جعفر ربیعی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها