نفت / شناسه خبر: 15979 / تاریخ انتشار : 1398/4/12 15:35
|

حاشیه‌های صنعت نفت و هجوم رسانه‎های زرد

حاشیه‌ها علیه صنعت نفت ایران آن هم در اوج تحریم‌ها از سوی آمریکا در حالی از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود که از بالاترین مقام وزارت نفت تا کارکنان مناطق عملیاتی برای مقابله با تحریم‌ها و فروش...

نفتی ها /حاشیه‌ها علیه صنعت نفت ایران آن هم در اوج تحریم‌ها از سوی آمریکا در حالی از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود که از بالاترین مقام وزارت نفت تا کارکنان مناطق عملیاتی برای مقابله با تحریم‌ها و فروش نفت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

چندی پیش حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادعا کرد نهادهای امنیتی یک باند نفوذی را دستگیر کرده‌اند که با رسوخ در میان تعدادی از مدیران وزارت نفت در جهت تکمیل پازل دشمن دست به اقدام زده‌اند.

در پی انتشار این ادعا، نخستین خبر در این زمینه از سوی یک خبرگزاری با مضمون نفوذ باندی به سرکردگی یک خانم، ایجاد ارتباط توسط ایشان و در نهایت نفوذ میان ۱۶ تن از کارکنان مهم و تاثیرگذار وزارت نفت و جهت دهی به تصمیمات مهم این وزارت و سرانجام وارد آوردن یک ضربه کاری به اقتصاد کشور، منتشر شد.

طولی نکشید که اغلب رسانه‌ها به تبعیت از منبع نخست، خبر را منتشر کردند و آوازه نادرست ارتباط ۱۶ مدیر نفتی با یک خانم در افکار عمومی پیچید و صفحات مجازی یکه‌تاز شدند و آتش افترا بالا گرفت. با اینکه این ادعا روز چهارم تیرماه توسط وزارت اطلاعات تکذیب شد و وزارت اطلاعات ضمن نادرست خواندن خبر مذکور اعلام کرد محتوای پرونده‌های امنیتی صرفاً در اختیار مراجع ذی صلاح قضایی قرار می‌گیرد و بیان اتهاماتی از این دست توسط هر فرد یا مرجع دیگری فاقد اعتبار است، اما همچنان این حمله ها به وزرت نفت ادامه‌دار است.

روند تخریبی و ناعادلانه از سوی رسانه‌های زرد برای تخریب چهره صنعت نفت، علاوه بر ادعای پوچ وجود پرستو در وزارت نفت، از چندی قبل با موضوعات و اتهامات نابه‌جای دیگری مانند فرار مدیر مالی این وزارتخانه آغاز شده بود.

این درحالیست که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در جریان بررسی پرونده ۱۶ مدیر نفتی گفته است: "به شنیده‌ها در فضای مجازی از کانال‌هایی که صاحب و متولی ندارد یا صاحب و متولی آن بیگانگان هستند، زیاد توجه نکنید. موضوع ۱۶ نفر موضوع پرونده ما نیست. پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای امنیت و دادگاه انقلاب تشکیل شده و در حقیقت موضوع نمایندگی از شرکت‌های خارجی است که با برخی پرسنل وزارت نفت در ارتباط بوده و اسناد و مدارک نفتی و فروش نفت توسط این خانم از پرسنل وزارت نفت اخذ شده و اسنادی هم از بازرسی منزل وی کشف شده است. در این پرونده جمعاً چهار نفر متهم هستند. بنابراین پرونده‌ای در بحث ۱۶ نفر و موضوعات غیراخلاقی نداریم. موضوع مطرح شده در خصوص این ۱۶ نفر جزء پرونده ارزی نیست، در واقع نه اصلاً ۱۶ نفری در کار است و نه موضوعات غیراخلاقی."

سوال اساسی در این بین این است که در این میان کارکنان و مدیران نفتی که در سخت‌ترین شرایط تحریمی در حال انجام وظیفه هستند در فضای زرد کنونی که موجی از افترا محیط کاری آنها را درگیر کرده است آیا می‌توانند به وظیفه ذاتی خود بدور از حاشیه عمل کنند؟

رسانه‌هایی که به بهانه انتقاد از وزیر نفت موجی از تخریب و حاشیه‌سازی عجیب را کلید زده‌اند آیا حاضر هستند با همان هیجانی که خبرهای کذب را منتشر می‌کنند توضیحات سخنگوی قوه قضاییه را پررنگ منتشر و به مردم اطلاع‌رسانی کنند؟

آیا دیدگاه غیرمنصفانه ایجاد شده در جامعه درباره کارکنان و مدیران نفتی پس از حاشیه‌سازی‌های اخیر اصلاح می‌شود؟

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده نهادهای ذیربط به جوسازی‌ها و دروغ‌پردازی‌های برخی رسانه‌ها که به دنبال برهم زدن آرامش جامعه و صنعت نفت هستند رسیدگی کنند.

ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15979

کلیدواژه

رسانه های زرد

حواشی وزارت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها