نفت / شناسه خبر: 159054 / تاریخ انتشار : 1402/12/13 10:46
|

افتخاری دیگر در کارنامه اقدامات زیست محیطی شرکت پتروشیمی هنگام ثبت شد

بار ۴۵۰۰ تنی آمونیاک مرجوعی یک کشتی توسط شرکت پتروشیمی هنگام تخلیه شد و به این ترتیب، اقدامی حمایتگرانه در راستای تحقق کنوانسیون بین المللی سولاس (ایمنی جان اشخاص در دریا) و حفاظت از محیط زیست ...

نفتی ها /به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، این تخلیه در حالی صورت گرفت که بواسطه خرابی سیستم خنک کننده آن، دمای آمونیاک تا منفی ۱۱ درجه سانتی گراد افزایش یافته (دما می بایست منفی ۳۳ درجه سانتی گراد باشد) در نتیجه مقدار زیادی از آمونیاک آن به بخار تبدیل شده بود و هیچ مجتمع پتروشیمی داخلی یا خارجی حاضر به پذیرش ریسک تخلیه آن نبود.

اما شرکت پتروشیمی هنگام با تدبیر مهندسان مجتمع بدون اجازه آزادسازی حتی کمترین بخار در هوا، به سبب درک خطرات و با آگاهی کامل از تبعات آزادسازی آمونیاک در هوا یا تخلیه ۴۵۰۰ تن در دریا به دلیل فشار به مخازن کشتی و ایجاد مشکل برای کشتی های دیگر، علیرغم محدودیت های فشاری مخازن مجتمع، با پذیرش ریسک و احساس مسئولیت بین المللی، ملی و انسانی، پس از اخذ مجوزهای لازم، بار آمونیاک مرجوعی این کشتی را در اسکله اختصاصی خود به صورت ایمن تخلیه کرد و پس از آن توانست برای تعمیر سیستم خنک کننده، در کنار اسکله تعمیراتی پهلوگیری نماید.

لازم به ذکر است که اسکله اختصاصی شرکت پتروشیمی هنگام فقط برای صادرات طراحی شده بود و تخلیه کشتی نیازمند ایجاد تغییرات گسترده و بسترسازی لازم بود که با تکیه بر دانش فنی مهندسان داخلی مجتمع، این کار صورت پذیرفت.

گفتنی است، این اقدام ظرف مدت ۵ شبانه روز و با حضور دائمی و بی وقفه مهندسان مجتمع پتروشیمی هنگام به سرانجام رسید که قدردانی مدیریت مجموعه از این اقدام ایثارگرانه پرسنل برای مدیریت این بحران را در پی داشت.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/159054

کلیدواژه

شرکت پتروشیمی هنگام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها