نفت / شناسه خبر: 15837 / تاریخ انتشار : 1398/3/27 11:33
|

پدرخوانده برای برکناری «زنگنه» دست به جیب شد

بود یا نبود «بیژن زنگنه» به‌عنوان وزیر نفت در شرایطی که فشار تحریم‌ها به ویژه در حوزه فروش و صادرات نفت ایران افزایش یافته خیلی مهم نیست، «زنگنه» باشد یا هر چهره سیاسی و اقتصادی بر مسند وزارت نفت،...

نفتی ها /بود یا نبود «بیژن زنگنه» به‌عنوان وزیر نفت در شرایطی که فشار تحریم‌ها به ویژه در حوزه فروش و صادرات نفت ایران افزایش یافته خیلی مهم نیست، «زنگنه» باشد یا هر چهره سیاسی و اقتصادی بر مسند وزارت نفت، واقعیت غیرقابل انکار آن است که بیش از شرایط فعلی نفت و میعانات گازی فروخته نخواهد شد.

بود یا نبود «بیژن زنگنه» به‌عنوان وزیر نفت در شرایطی که فشار تحریم‌ها به ویژه در حوزه فروش و صادرات نفت ایران افزایش یافته خیلی مهم نیست، «زنگنه» باشد یا هر چهره سیاسی و اقتصادی بر مسند وزارت نفت، واقعیت غیرقابل انکار آن است که بیش از شرایط فعلی نفت و میعانات گازی فروخته نخواهد شد و دست کم در جلسات پشت درهای بسته با حضور مقامات و مسئولان ارشد دولت و نظام همه سناریوهای فروش نفت و میعانات تشریح و تبیین شده، تمامی وزرای فعلی، سابق و اسبق نفتی مورد اعتماد نظام در جریان همه سناریوها هستند و تمامی مسیرهای فروش نفت دور از چشم دشمنان داخلی و خارجی در دست اجرا است.

برخی تصور می‌کنند که وزارت و وزیر نفت یک تافتته جدا بافته در شرایط تحریم هستند و موضوع تجارت و فروش نفت به اتاق تاریکی برای معاملات تبدیل شده که صدر تا ذیل نظام و دولت از آن بی‌خبر هستند، موضوعی که هر نماینده مجلس و مسئولی که با کوچکترین استعلامی در کوتاه ترین زمان ممکن متوجه می‌شود که در فروش نفت و میعانات گازی دست کم بزرگان کشور و دولت در جریان ریز موضوعات هم هستند و جلسات متعدد روزانه و هفتگی با ارشدترین مقامات کشور برای فروش نفت در حال برگزاری است.

با این مقدمه کوتاه، یک پرسش مهم، چرا در شرایط جنگ اقتصادی روزی نیست که آرامش را از وزیر و وزارت نفت سلب نکنند؟ چه کسانی با حمایت برخی رسانه‌ها و دادن اطلاعات نادرست به برخی مسئولان رده دوم و سوم کشور دائم بر این ادعا تاکید می‌کنند که وزیر نفت راه و مسیر دور زدن تحریم‌ها را بسته است؟ هدف از صادرات و فروش نفت چیست؟ صرفا فروش بشکه‌های نفت و یا قرار است از محل این فروش ارزی هم روانه خزانه شود؟ هدف از دور زدن تحریم‌ها چیست؟ فروش نفتی که قرار است پول آن بازنگردد که اگر قرار بر نسیه‌فروشی باشد که مدیریت امور بین‌الملل شرکت نفت راه نسیه فروشی قانونمند را از هر دلال و کاسبی بهتر بلد است؟

ماجرا از این قرار است که آقای «نفت فروش»، همان پدرخوانده‌ای که آزادی امروز خود را مدیون کارت ملی و کفالت شخص «بیژن زنگنه» است این روزها بار دیگر هوس نفت فروشی به سرش زده است مثل همان محموله ۵۰۰ میلیون دلاری نفتی که در تحریم قبلی فروخت و ۳۸۰ میلیون دلار آن هنوز به خزانه بازنگشته است. همان آقای نفت فروشی که رئیس دفترش که این روزها رابط بین کانال‌های تلگرامی و برخی از رسانه‌ها برای ایجاد فشار رسانه‌ای به وزیر نفت شده تا بلکه با تسلیم شدن او راه فروش نفت نسیه و مجانی فراهم شود درست مثل هشت سال پیش که رئیس جمهور وقت گفت چه کسی می‌تواند نفت بفروشد، پدرخوانده سینه سپر کرد، البته نفت را فروخت اما مجانی!

این آقای نفت فروش برای فشار به زنگنه و وزارت نفت یک سناریوی جالب در دستور کار قرار داده است، مسیر نخست توسط رئیس دفتر هدایت می شود، اعمال فشارهای رسانه‌ای به وزیر نفت و البته ماموریت اصلی جای دیگری شروع می‌شود که همزمان با دروغ پردازی در برخی رسانه‌ها، او پشت در اتاق برخی مسئولان ارشد کشور رختخواب پهن می‌کند تا برای چند دقیقه ای هم که شده فرصت برای تشریح سناریوهای آب و دوغی دور زدن تحریم‌ها پیدا کند، سناریوهایی که قرار است نفت را به اسم دور زدن تحریم‌ها بفروشند اما بازگشت پول نفت با خداست!
در این بین، حرف‌های «غلامعلی جعفرزاده» عضو کمیسیون برنامه مجلس شنیدنی است، او می‌گوید: «ادبیات و توجیهات نمایندگان مخالف وزیر نفت در جاهایی بیرون از مجلس تدوین می‌شود، یکی از چهره‌های سرشناس مخالف دولت و برجام و از مقام‌های دولت احمدی‌نژاد در هفته‌های اخیر گزارشی تهیه کرده با این محوریت که گره فروش نفت کشور نه تحریم، بلکه بسته شدن راه‌های دور زدن تحریم توسط آقای زنگنه است و تا ایشان سر کار باشد، فروش نفت ما روند کاهشی خواهد داشت، همین فرد زمانی که مسئول مستقیم مسائل مربوط به تحریم‌ها در دولت قبل بود، با نه‌تنها امکان فروش نفت به اندازه نیمی از این رقم را پیدا نکرد، شاهد بروز پدیده‌هایی چون بابک زنجانی هم بودیم.»

حالا طرح آقای نفت‌فروش برای ایجاد اجماع برای استیضاح زنگنه شکست خورده و تعداد امضاها آن قدر کم بود که تا امشب جرات طرح رسمی استیضاح وزیر نفت را ندارند در سمت مقابل طرح برکناری وزیر نفت کلید خورده طرحی که دست کم با تکذیب سخنگوی دولت نقش بر آب شده اما آقایان که از سر سفره پر خیر و برکت تحریم هسته‌ای در استانبول چندین دستگاه آپارتمان و ویلا خریداری کرده‌اند کماکان به این مثل قدیمی اعتقاد دارند که تلاش بیهوده بهتر از یک جا نشستن بوده و برای تصاحب بشکه‌های نفت ایران تن به هر کاری می‌دهند.

در پایان به «انرژی نیوز» می‌گویند حامی وزیر نفت، فرض را بگذارید این ادعا درست باشد، حمایت از وزیر قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران که رای اعتماد مجلس قانونی را در جیب دارد، موضوع نا متعارفی نیست. سوال مهمتر اینجاست؟ آقای رسانه‌نما و کانال های اجاره‌ای شما از چه کسانی قرار است حمایت کنید که وزیر نفت را تخریب کنید؟ دل شما برای صنعت نفت، کارکنان این صنعت یا بشکه‌های نفت ایران در شرایط تحریم می‌سوزد؟ شما کاسه داغ تر از آش بوده، از تمامی مسئولان وفادار نظام و کشور دلسوزتر هستید و خداوند علم غیبی به شما اعطا کرده که می‌دانید «زنگنه» خائن است و «پدرخوانده» خادم؟ زهی خیال باطل که «زنگنه» باشد یا نباشد رویای نفت فروشی پدرخوانده تعبیر نمی‌شود هر چند حفر این چاه اگر آبی برای پدرخوانده نداشته باشد برای شماها نان خواهد داشت ...

شانا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15837

کلیدواژه

زنگنه

صادرات نفت ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها