نفت / شناسه خبر: 138601 / تاریخ انتشار : 1402/10/23 13:48
|

سرمایه‌گذاری ۲۷۵ میلیارد دلاری برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی تا سال ۱۴۲۰

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از نیاز به سرمایه‌گذاری نزدیک‌به ۲۷۵ میلیارد دلاری برای تولید نفت خام و گاز از سال ۱۴۰۳ تا افق ۱۴۲۰ خبر داد.

نفتی ها /احمد رجبی مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در دولت سیزدهم حجم تولید نفت از حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز به حدود روزانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.‌

رجبی اضافه کرد: طرح پیشران افزایش تولید نفت خام برای دستیابی به تولید روزانه ۵.۵ میلیون بشکه نفت در افق ۱۴۱۰ و استمرار و نگهداشت تولید تا سال ۱۴۲۰ با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین طرح راهبردی افزایش تولید گاز خام کشور نیز برای دستیابی به تولید ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز خام در افق ۱۴۱۰ و نگهداشت تولید تا سال ۱۴۲۰ با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۵ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس اعلام وزارت نفت، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار تا پایان سال ۱۴۰۲، تولید نفت به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد و با سرمایه‌گذاری حدود سه میلیارد دلار تا پایان سال ۱۴۰۳ به حدود چهار میلیون بشکه در روز خواهد رسید./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138601

کلیدواژه

بشکه نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها