نفت / شناسه خبر: 138127 / تاریخ انتشار : 1402/9/7 15:06
|

قیمت نفت در بودجه ۱۴۰۳ در تصمیم اوپک پلاس تاثیر خواهد گذاشت؟

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سهم درآمدهای مالیاتی تقریبا دو برابر سهم درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز از سوی دولت در نظر گرفته شده که نشانگر اتکای بودجه به درآمدهای پایدار است؛ که نشان از کم‌رنگ شدن...

نفتی ها /در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سهم درآمدهای مالیاتی تقریبا دو برابر سهم درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز از سوی دولت در نظر گرفته شده که نشانگر اتکای بودجه به درآمدهای پایدار است؛ که نشان از کم‌رنگ شدن حضور نفت در بودجه سال آینده است.

اما موضوع این است که چرا درضورتی که از همان ابتدای اعلام این موضوع مواضع انتقادی زیادی مبنی بر افزایش مالیات‌ها وجود داشته است چنین تصمیمی گرفته شده است و در ادامه واکنش‌های داخلی وبین‌امللی چون اوپک و اوپک‌پلاس به این موضوع چیست؟

ضمن این که در آستانه نشست اوپک پلاس در آخر این هفته ؛ گمانه‌زنی‌ها نسبت به واکنش اوپک‌پلاس به این تصمیم ایران هم همچنان در صدر رسانه ها قرار دارد و به اعتقاد کارشناسان این حوزه باتوجه به اجلاس پیش رو باید گفتمانی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمده آغاز شود و مهم‌تر اینکه ایران باید سیاستِ سیاست‌زدایی از صنعت انرژی را تعریف و دنبال کند.

محمود خاقانی_کارشناس حوزه انرژی نیز در این خصوص افزود:هر چند به نظر می‌رسد در اجلاس پیش رو اوپک‌پلاس تصمیم می‌گیرد میزان کاهش تولید را در مقام مقایسه با اجلاس قبلی تاحدی افزایش داده و نفت خام کمتری را به بازار عرضه کند، اما در هر حال منافع کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت و همچنین توافق بین امریکا، چین و هند و عمده واردکنندگان نفت منافع کشورهای واردکننده و مصرف کننده را مدنظر قرار می‌دهد، یعنی اروپا و آسیا با هم هماهنگ هستند که قیمت نفت زیاد بالا نرود.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138127

کلیدواژه

قیمت نفت در بودجه ۱۴۰۳

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها