نفت / شناسه خبر: 137974 / تاریخ انتشار : 1402/8/27 13:20
|

بازدید وزیر نفت از غرفه وزارت اقتصاد در نمایشگاه روایت پیشرفت

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم در بازدید وزیر نفت از غرفه وزارت اقتصاد در نمایشگاه "روایت پیشرفت" در قم گفت: خروج اقتصاد کشور از نفت محوری، یکی از ارزشمندترین دستاوردهای دولت سیزدهم است.

نفتی ها /جواد اوجی وزیر نفت از غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه روایت پیشرفت در قم بازدید کرد. مهدی فراهانی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم در جریان این بازدید گفت: دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود، اتکای بودجه به درآمدهای مالیاتی را به جای استقراض بانکی و فروش اوراق به مردم، افزایش داده است.

وی اضافه کرد: دولت قبل به جای تلاش برای مبارزه با فرار مالیاتی و ایجاد درآمدهای پایدار به فروش بی رویه اوراق و استقراض بانکی تکیه داشت که حاصل آن میراث بدهی ماهانه ۱۰ تا ۱۵هزار میلیارد تومانی اوراق سررسید شده از دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم است.

وی افزود: عامل موفقیت دولت سیزدهم تمرکز بر خلا اخذ مالیات از فراریان مالیاتی بوده است به طوری که تاکنون ۲هزار  و۵۰۰ بدهکار مالیاتی را توانسته است با روشهای قانونی و اقناعی برای واریز یک هزار و دویست میلیارد تومان بدهی مالیاتی خود، قانع کند.

وی یادآور شد: با پیگیری شاخص های  فرار مالیاتی، درآمدزایی وزارت اقتصاد برای کشور، از درآمدزایی وزارت نفت در حال پیشی گرفتن است و خروج اقتصاد کشور از نفت محوری، یکی از ارزشمندترین دستاوردهای دولت سیزدهم است./ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137974

کلیدواژه

وزیر نفت

وزارت اقتصاد

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها