نفت / شناسه خبر: 137970 / تاریخ انتشار : 1402/8/27 12:51
|

نفت چهارمین هفته نزولی خود را پشت سر گذاشت

نفت در پایان معاملات روز جمعه بیش از ۴درصد افزایش پیدا کرد با قیمت ۸۰.۶۱ دلار در هر بشکه از افت اخیر خود در ماه‌های گذشته فاصله گرفت.

نفتی ها / قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه بیش از ۴درصد افزایش پیدا کرد و از افت اخیر خود در ماه‌های گذشته فاصله گرفت. به نظر می‌رسد، یکی از دلایل تقویت قیمت طلای سیاه استقبال سرمایه‌گذاران از تحریم های ایالات متحده علیه برخی از کشتیرانان نفت روسیه است. 

بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت با ۳.۱۹ دلار یا حدود ۴.۱ درصد افزایش به ۸۰.۶۱ دلار رسید، در حالی که هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۲.۹۹ دلار یا ۴.۱ درصد افزایش ۷۵.۸۹ دلار معامله شده است. جان کیلداف، شریک موسسه سرمایه گذاری Again Capital LLC در نیویورک می‌گوید: شما تا حدی با سود طبیعی و پوشش کوتاه مواجه می‌شوید.

با این حال، هر دو شاخص هفته را با بیش از یک درصد کاهش، چهارمین افت هفتگی متوالی خود به پایان رساندند که عمدتاً به دلیل افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده و حفظ رکورد بالای تولید، بوده است.

تشدید بحران املاک چین و کند شدن رشد صنعتی نیز بر روند نزولی قیمت نفت در هفته گذشته تاثیرگذار بوده است. اندرو لیپو، رئیس شرکت Lipow Oil Associates گفت: رشد تقاضا از سوی چین کمتر از انتظارات بوده است.

تولیدکنندگان نفت آمریکا نزدیک به یک سال است که تعداد دکل‌های حفاری فعال را به دلیل کاهش قیمت‌ها کاهش داده‌اند. شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز گفت، تعداد سکوهای نفتی در این هفته شش مورد افزایش یافت که بیشترین میزان از فوریه بوده است.

 

عربستان کاهش تولید نفت را تمدید کرد

 

با وجود قیمت برنت زیر ۸۰ دلار، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که اوپک پلاس، به ویژه عربستان سعودی و روسیه، کاهش تولید را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کند. سه منبع آگاه به رویترز گفتند که گروه اوپک پلاس متشکل از کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش، قرار است در زمان برگزاری نشست این گروه در اواخر ماه جاری میلادی، کاهش بیشتری در عرضه نفت ایجاد کند یا خیر.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی می‌گویند: قیمت نفت در سال جاری با وجود اینکه تقاضا فراتر از انتظارات خوش بینانه ما بوده، اندکی کاهش یافته است. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، برای سال ۲۰۲۳، پیش بینی می‌شود، تولید ایالات متحده که دو سوم رشد غیراوپک پلاس را تشکیل می‌دهد، سالانه ۱.۴ میلیون بشکه در روز رشد کند. در همین حال، به نظر می‌رسد، تورم در منطقه یورو در حال کاهش است. روز جمعه، اداره آمار اتحادیه اروپا تایید کرد که #تورم سالانه به شدت کاهش یافته است./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137970

کلیدواژه

نفت

قیمت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها