نفت / شناسه خبر: 137958 / تاریخ انتشار : 1402/8/24 12:05
|

واگذاری حفاری ۳۵ حلقه چاه دیگر به پیمانکاران داخلی

مدیرعامل شرکت ملی نفت از حفاری ۳۵ حلقه چاه در پارس جنوبی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار به پیمانکاران داخلی خبر داد و گفت: به زودی ۳۵ حلقه چاه دیگر نیز به سایر پیمانکاران ایرانی واگذار می‌شود.

نفتی ها /محسن خجسته مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت در آئین امضای تفاهم‌نامه تأسیس مرکز راهبردی هوش مصنوعی و میدان‌های نفت و گاز دیجیتال و امضای قرارداد کسب فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چند شاخه با بومی‌سازی ابزار RSS گفت: در دو سال گذشته شرکت ملی نفت راهبردی‌ترین موضوعات فناوری را با معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان راهبرد دنبال کردیم. شرکت ملی نفت تدر بخش ساخت ۲ پروژه را به سرانجام رساندیم و RSS را که یکی از تجهیزات مهم تولید است برای اولین بار قرارداد آن به امضا می‌رسد.

وی ادامه داد: امسال سال رشد تولید است و ما وارد برنامه هفتم توسعه می‌شویم، برنامه‌ای که ازدیاد برداشت و افزایش تولید نفت و گاز و ایجاد ارزش افزوده از جمله محورهای مهمی است که رشد ۸ درصدی که در برنامه دیده شده است اجرایی کنیم به ارزش ۲۱ میلیارد دلار در شرکت ملی نفت است.

وی ادامه داد: همه طرح‌ها مرتبط با رشد تولید بوده‌اند بنابراین مادر شرکت ملی نفت به دنبال رشد تولید، رشد اقتصادی و در آمدزایی هستیم و تمامی موضوعات فناورانه در جهت رشد تولید بوده است زیرا رشد تولید، رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

به گفته این مقام مسئول امروز لازم است متناسب با لایه‌های پیچیده زمین شناسی متوسل به دانش بنیان‌ها شویم و با راهنمایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مسیر قدم برداریم

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد برای استقرار ۱۵ میدان هیدروکربوری دیجیتال خاطر نشان کرد: با استقرار این میدان‌ها بر اکتشاف، تولید و مبادی صادرات، نظارت لحظه‌ای وجود خواهد داشت؛ همچنین می‌توان مشکلات عملیاتی را پایش کرد.

خجسته مهر با اشاره به واگذاری حفاری ۳۵ حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار به پیمانکاران داخلی اضافه کرد: به زودی ۳۵ حلقه چاه دیگر نیز به سایر پیمانکاران ایرانی واگذار می‌شود.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137958

کلیدواژه

شرکت ملی نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها