نفت / شناسه خبر: 137930 / تاریخ انتشار : 1402/8/21 18:14
|

افزایش کیفیت تولید در پالایشگاه نفت کرمانشاه به روش دانش‌بنیان

سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه با یادآوری راهبرد این شرکت مبنی بر ارتقای کیفی تولید به روش دانش بنیان گفت که بر اساس مفاد قرارداد منعقده اخیر با دیگر شرکت های نفتی...

نفتی ها /سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه با یادآوری راهبرد این شرکت مبنی بر ارتقای کیفی تولید به روش دانش بنیان گفت که بر اساس مفاد قرارداد منعقده اخیر با دیگر شرکت های نفتی که در حضور معاون فن آوری رییس جمهور انجام شد ۳۰ درصد از نفت کوره تولیدی را به نفت گازوئیل تبدیل و میزان گوگرد آن را نیز کاهش خواهیم داد.

محمدرضا امامی‌نیا امروز یکشنبه با ارسال گزارشی  مرکز کرمانشاه توضیح داد: هدف از انعقاد این قرارداد کاهش مقدار گوگرد نفت کوره از ۳.۲ به ۰.۸ درصد و نیز فراوری تولیدی ۳۰ درصد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه به نفت گاز با بهره مندی از روش دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: بر اساس ۲ قرارداد که میان شرکت پالایش نفت کرمانشاه، شرکت آذر انرژی تبریز، شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا با هدف ارتقای کیفی نفت کوره به امضا رسید، میزان گوگرد این ماده نفتی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می یابد که نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و ارتقای شاخص‌های کیفی فرآورده‌های نفتی کشور ایفا خواهد کرد.

به گفته وی مراسم رسمی امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های نفت کرمانشاه و لاوان هفته گذشته با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست‌جمهوری، حمیدرضا زیدی‌فرد معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سالن جلسات وزارت نفت برگزار شد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه کرمانشاه با بیش از ۱۰۰ سال قدمت بعد از آبادان قدیمی ترین پالایشگاه کشور است، تصریح کرد: در طول هفت سال اخیر که بخش خصوصی مدیریت شرکت پالایش نفت کرمانشاه را بر عهده داشت، نهایت تلاش خود را در مسیر توسعه و افزایش کیفیت محصولات تولیدی به کار گرفته و همواره از شرکتهای دانش بنیان داخلی نیز حمایت ویژه بعمل آورده است.

امامی‌نیا در خصوص تولیدات کنونی پالایشگاه کرمانشاه نیز گفت: روزانه بیش از ۲۱ هزار بشکه انواع فرآورده‌های نفتی شامل نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گاز مایع و بنزین در این خطه غرب کشور تولید می شود.

بر پایه این گزارش، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در مراسم انعقاد قرارداد گفت: پالایشگاه های نفت کرمانشاه و لاوان با اجرای این پروژه در واقع خط شکن وزارت نفت شده اند که در نوع خود کم نظیر است و قطعا می توانند به عنوان الگویی برای سایر شرکتهای پالایشی کشور در جهت بهره گیری از توان و دانش فنی داخلی قرار گیرند.

همچنین معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این مراسم با تقدیر از حمایتهای مدیریت بخش خصوصی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، اجرای این قرارداد را گامی مهم و ارزشمند در مسیر توسعه کیفی محصولات تولیدی حوزه وزارت نفت دانست.

جلیل سالاری ضمن تاکید بر رسیدن به سطح دانش فنی در همه حوزه های کیفی‌سازی و کمّی‌سازی شرکتهای پالایشی کشور، یادآوری کرد: یکی از چالش‌های بحث (کیفیت) نفت‌ کوره بود که شاهد برداشتن گامی موثر در مسیر ارتقای کیفیت توسط پالایشگاه کرمانشاه و لاوان هستیم.

وی تصریح کرد: این ۲ پالایشگاه نخستین شرکت‌هایی هستند که به دانش فنی داخلی در حوزه نفت کوره اعتماد کردند و برای این مجموعه‌ها استقرار دانش‌فنی داخلی باعث افتخار است، از این رو از آنها تشکر می‌کنم و بی‌شک می‌گویم که این طرح‌ها بهره‌وری اقتصادی دارد و افزون بر آن گامی مهم برای بهینه‌سازی مصرف انرژی است./ایرنا

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137930

کلیدواژه

پالایشگاه نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها