نفت / شناسه خبر: 137887 / تاریخ انتشار : 1402/8/16 13:02
|

قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌ کرمانشاه امضا شد

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه گفت: طبق قرارداد منعقد شده، در 18 ماه آینده یک واحد صنعتی با ظرفیت 12 هزار بشکه در روز نفت کوره احداث می‌شود .

نفتی ها /آئین رسمی امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌های نفت لاوان و کرمانشاه بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۱۵ آبان‌ماه) با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، جمعی از مدیران پالایشگاهی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

براساس این دو قرارداد که میان شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت اکسیر نوین فرآیندآسیا و شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت آذر انرژی تبریز با هدف ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی این دو پالایشگاه به امضا رسید، میزان گوگرد نفت کوره تولیدی در این دو پالایشگاه به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت که این موضوع نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و ارتقای شاخص‌های کیفی فرآورده‌های نفتی پالایشگاه‌های نفت کشور ایفا خواهد کرد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت با اجرای طرح‌های توسعه کیفی پالایشگاهی و با اجرای پروژه‌های ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه‌های کشور برای نخستین بار با اتکا به توان داخلی و با همکاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گام مهمی در جهت ارتقای شاخص‌هخای زیست‌محیطی و عمل به تعهدها و قوانین هوای پاک اجرا کرده است.

*جزئیات برنامه ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه کرمانشاه

فرهاد کاویانی مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه، امروز در مراسم امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در دو پالایشگاه کرمانشاه و لاوان عنوان کرد: پالایشگاه کرمانشاه دومین پالایشگاه ساخته شده در ایران در سال ۱۳۱۴ است. در طرح ارتقای کیفی نفت کوره، هدف ما این است که مقدار گوگرد نفت کوره از ۳.۲ به ۰.۸ درصد کاهش یابد. همچنین در این طرح، ۳۰ درصد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه به گازوئیل تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در ۱۸ ماه آینده، طبق قرارداد منعقد شده یک واحد صنعتی با ظرفیت ۱۲ هزار بشکه در روز نفت کوره احداث می‌شود که تولیدات آن با کیفیت بالا در اختیار کارخانه‌‌های متقاضی نفت کوره قرار می‌گیرد. در دولت سیزدهم نیروی محرکه خوبی برای پیشبرد طرح‌های ارتقای کیفی پالایشگاه‌های موجود ایجاد شده است. /فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137887

کلیدواژه

پالابشگاه نفت

نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها