نفت / شناسه خبر: 137605 / تاریخ انتشار : 1402/7/16 10:59
|

پتروشیمی تبریز بعنوان اولین پتروشیمی کشور در راستای مسئولیت‌های اجتماعی با سرمایه ۷۰۰ میلیاردی از فاضلاب شهر تبریز استفاده می‌کند!

شرکت پتروشیمی تبریز همواره موضوع بهره‌وری و مدیریت انرژی را سر لوحه فعالیت‌های خود قرارداده و در این راستا صرفه جویی در مصرف آب‌خام بوده...

نفتی ها /شرکت پتروشیمی تبریز همواره موضوع بهره‌وری و مدیریت انرژی را سر لوحه فعالیت‌های خود قرارداده و در این راستا صرفه جویی در مصرف آب‌خام بوده و از طریق بازچرخانی پساب خروجی ‌‌‌،مصرف آب‌خام مجتمع را از ۴۸۰ مترمکعب در ساعت به کمتر از ۳۵۰ مترمکعب در ساعت کاهش داده بطوری که هم اکنون مقدار پساب خروجی از مجتمع برابرصفر است.
پتروشیمی تبریز بعنوان دوستدار محیط زیست جهت جلوگیری از مصرف آب شرب و جایگزینی پساب شهری به جای آب شرب، پساب خروجی از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز را با انتقال به تصفیه‌خانه داخل مجتمع در فرآیند چرخه تکمیل و این پساب آب صنعتی مورد نیاز پتروشیمی تبریز تامین می‌کند.

میر اشرفی مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز عنوان نمودند:پتروشیمی تبریز بعنوان اولین پتروشیمی کشور در راستای مسئولیت های اجتماعی با سرمایه ۷۰۰ میلیاردی از فاضلاب شهر تبریز استفاده می کند.
هدف از انجام پروژه : تامین آب صنعتی مورد نیاز پتروشیمی تبریز برای واحدهای تولیدی موجود و طرحهای توسعه ای آینده و ارتقاء بهره وری در حوزه تامین آب شرب مصرفی شهر تبریز
شرکت پتروشیمی تبریز همواره موضوع بهره وری و مدیریت انرژی را سر لوحه فعالیت های خود قرارداده است و در این راستا صرفه جویی در مصرف آب خام بوده و از طریق بازچرخانی پساب خروجی ‌‌‌،مصرف آب خام مجتمع را از ۴۸۰ متر مکعب در ساعت به کمتر از ۳۵۰ مترمکعب در ساعت کاهش داده است بطوری که هم اکنون مقدار پساب خروجی از مجتمع برابرصفر می باشد.
پتروشیمی تبریز بعنوان دوستدار محیط زیست جهت جلوگیری از مصرف آب شرب و جایگزینی پساب شهری به جای آب شرب ، پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز را با انتقال به تصفیه خانه داخل مجتمع در فرآیند چرخه تکمیل و این پساب آب صنعتی مورد نیاز پتروشیمی تبریز تامین می کند.
پتروشیمی تبریز با این فرایند آب شرب حیات بخش را به هموطنان عزیز خود هدیه می نماید.
این پروژه در پتروشیمی تبریز در دو بخش انتقال پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز به پتروشیمی تبریز و انتقال پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز به پتروشیمی تبریز انجام گرفته است.
انتخاب این فرآیند مدرن و منطبق با آخرین استانداردهای زیست محیطی جهان ، می تواند به عنوان الگوی نمادین در این برهه حساس بی آبی برای تمام مجموعه های صنعتی و نفتی و پتروشیمیایی تلقی شود.
شرکت پتروشیمی تبریز با ۱۱۰ هکتار فضای سبز صنعت سبز استان و بدون آلاینده از سوی معاونت رئیس جمهور در محیط زیست انتخاب و در مسیر توسعه پایدار، رویکرد حاکم بر تمامی فعالیت‌های شرکت بوده بطوریکه در کنار تمام فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای پروژه‌های زیست محیطی نیز همچون پروژهRTO واحد ABS و پوشش‌گذاری حوضچه‌های واحد تصفیه پساب‌های صنعتی و RTO واحد بازیافت برای اولین بار در سطح کشور اجرا و توجه به پروژه‌های زیست محیطی سرلوحه فعالیت‌های شرکت قرار داشته و دارد.پتروشیمی تبریز با این فرایند آب شرب حیات بخش را به مردم شهر تبریز هدیه می‌کند.
این پروژه در پتروشیمی تبریز در دو بخش انتقال پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز به پتروشیمی تبریز و انتقال پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز به پتروشیمی تبریز انجام گرفته است.
انتخاب این فرآیند مدرن و منطبق با آخرین استانداردهای زیست محیطی جهان، می‌تواند به عنوان الگوی نمادین در این برهه حساس بی آبی برای تمام مجموعه‌های صنعتی و نفتی و پتروشیمیایی تلقی شود.
شرکت پتروشیمی تبریز با ۱۱۰ هکتار فضای سبز صنعت سبز استان و بدون آلاینده از سوی معاونت رئیس محترم جمهور در محیط زیست انتخاب و در مسیر توسعه پایدار، رویکرد حاکم بر تمامی فعالیت های شرکت بوده بطوریکه در کنار تمام فعالیت های تولیدی و توسعه ای پروژه های زیست محیطی نیز همچون پروژهRTO واحد ABS و پوشش گذاری حوضچه های واحد تصفیه پسابهای صنعتی و RTO واحد بازیافت برای اولین بار در سطح کشور اجرا و توجه به پروژه های زیست محیطی سرلوحه فعالیت های شرکت قرار داشته و دارد.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137605

کلیدواژه

پتروشیمی تبریز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها