نفت / شناسه خبر: 116414 / تاریخ انتشار : 1402/3/6 07:24
|

در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت چه می‌گذرد؟/ وزارت بهداشت دور خورده است؟

وزارت بهداشت در ۲۲ اسفندماه سال گذشته نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی نفت می‌نویسد و خواستار ریز اطلاعات خدمت مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌شود..

نفتی ها /وزارت بهداشت در ۲۲ اسفندماه سال گذشته نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی نفت می‌نویسد و خواستار ریز اطلاعات خدمت مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌شود؛ هرچند که خجسته مهر هنوز پس از حدود ۳ ماه پاسخی به این نامه نداده اما شایعاتی در خصوص تخلفات آقای مدیرعامل در طی طرح خود و مراحل خارج از مرکز مطرح است که باید نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع رسیدگی جدی به آن داشته باشند.

اما ماجرا چیست؟

طبق قوانین موجود، هر پزشک برای آنکه بتواند پروانه مطب در تهران بگیرد به ۴۲۰ امتیاز نیازمند است که در خوشبینانه‌ترین حالت و خدمت در نقطه صفر مرزی چون سیستان و بلوپستان ۳ سال طول می‌کشد تا امکان دریافت پروانه فعالیت نظام پزشکی در تهران برای پزشکی صادر گردد. ضمن آنکه با چنین پروانه‌ای می‌توان در مراکز دولتی بهداشت و درمان نیز به عنوان پزشک مشغول به کار شد.
برهمین اساس بنابراسناد موجود مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت،
ابتدا در اسفند ۱۳۸۸ در بهداری نفت و سپس در مورخه ۲۷ / ۹/ ۱۳۹۰ در دفترخانه اسناد رسمی ۱۴۵۷ تهران تعهدنامه ای را به امضاء می‌رساند و در آن تاکید می‌کند طرح و خدمات قانونی خود را انجام داده و قید می‌نماید اگر خلاف اقرار کرده باشد از روند استخدام خارج شود! اما بنابراسناد موجود در دفتر "نفتی‌ها" وی چندی بعد و در مورخه ۳۰ /۱۱ /۱۳۹۰ طی نامه به شماره ۴۳۸۴۳۷ از وزیر وقت تقاضای شروع طرح در نفت می‌کند و با حمایت بی چون و چرای مدیر عامل وقت شرکت ملی نفت و درخواست مکرر از وزیربهداشت وقت می‌تواند طرح خود را با ذکر صرفا در مناطق جنوب موافقت بگیرد که گویا در نهایت مدیرعامل فعلی بهداشت و درمان صنعت نفت طرح خود ( البته عملا بصورت ماموریت اداری و گرفتن حق ماموریت و مزایا ) را با فقط گهگاه پنجشنبه و جمعه ۴تا ۶ روز حضور در ماه و آنهم فقط روزهای پنجشنبه و جمعه و تنها ۴ ساعت کار ‌کلینیکی به اتمام می‌رساند. این اتفاق چند نکته اساسی دارد ابتدا آنکه وی در زمان گذراندن طرح به عنوان معاون بهداشت و درمان صنعت نفت در تهران مشغول به کار بوده که این خود خلاف مقررات است چراکه شنیده می‌شود وی از شنبه تا چهارشنبه در تهران مستقر بوده؛ همین امر هم اکنون به یکی از دلایل اصلی بازرسی وزارت بهداشت برای دریافت جزئیات خدمت آقای مدیرعامل در بهداشت و درمان صنعت نفت بدل گردیده است. دراین بین گویا روابط بسیار نزدیک درمانی با برخی مدیران نفت دلیلی بر حفظ جایگاه مدیرعامل بهداری گردیده و علی رغم عملکرد ضعیف این سازمان در امسال اما امیدی به تغییر وی وجود ندارد.
 اخیرا نیز بنابر اسناد موجود، امتیازات کسب شده این بیمارستان نسبت به سنوات گذشته پایین بوده تا جاییکه در نامه رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت به معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی که تا بحال چنین گزارشی سابقه نداشته ، امتیاز سنجه های اوژانس بیمارستان نفت را ۷۷ درصد، امتیاز سنجه های نظارتی با موضوع رعایت حریم خصوصی بیمار و پوشش حرفه ای را ۶۳ درصد اعلام می‌کند و درعین حال از وجود استند فاقد اعتبار در بیمارستان سخن به میان می‌آورد در نهایت نیز از ابلاغ تذکر ماده ۳۳ آیین نامه تاسیس و بهره برداری بیمارستان‌ها به بیمارستان نفت و این یعنی زیرسوال رفتن اعتبار صنعت نفت در میان اذهان عمومی بویژه نیروهای خدوم و زحمتکش این صنعت ! براین اساس لازم است نهادهای نظارتی به موارد طرح شده دراین گزارش ورود نمایند و در صورت صحت آن برخوردهای لازم صورت بگیرد چراکه فراتر از انتصاب افراد بنابر روابط خاص باید به این نکته اشاره کرد که اینبار پای جان هزاران پرسنل نفت و خانواده آنان و اعتماد به درمان در میان است!

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116414

کلیدواژه

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

وزارت بهداشت

شرکت ملی نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
نیک افروز / 1402/3/6 - 18:16
عالی لطفا بیشتر پیگیری کنید تا این مدیرعامل ضعیف وباند باز بهداشت ودرمان که به شدت لابیگری می کند برکنار شود
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها