نفت / شناسه خبر: 116301 / تاریخ انتشار : 1402/2/24 15:15
|

"رویافروشی" جواب ناترازی‌ها را نداد!/ زمستان سخت را فراموش نکنیم

اما تولید این دست اخبار فاقد ارزش خبری اگر رویا فروشی نیست پس چیست؟ و این که در نهایت چه کسی باید پاسخگوی این اخبار و آمار و ارقام باشد ...

نفتی ها /یکی از مشخصه‌های اصلی صنعت نفت و گاز در دولت جدید ارائه اعداد و آمارها و مقایسه‌هایی مبهم است که رسانه‌ها نامش را دستاوردسازی  گذاشتند مثلا اعلام دو یا چندبرابرشدن یک موضوع (تولید، صادرات، رشد و...) بدون اشاره دقیق به عدد و رقم و مبنای مقایسه و زمان و شرایط تحقق آن؛ یا آمارهایی ازدستاوردهای چند ساله اخیر این صنعت که گویا در دولت قبل از این خبرها نبوده است.

موضوع اما اینجاست که با تمام این دستاوردها و آمار وارقام که ما تکذیبش هم نمی‌کنیم، آیا نباید از رخوت و رکود در این صنعت دور می‌بودیم؟ کما این که همین الان هم با یک گردش  سرسی در سایتهای خبری  این حوزه شاهد  خبرهایی ازجمله توقف طرح‌های جاری و کلیدنخوردن و شروع نشدن جدی طرح هایی هستیم که از همان ابتدای آغاز به کار دولت کلید خوردندو قرار بوده بیایند و مرهمی باشند برای  جبران ناترازی‌های گازی و بنزینی...

یکی از این وعده‌ها و خبرهای عجیب و مبهم اما همین خبر چند روز پیش  مدیرعامل شرکت نفت بود که از احتمال کشف  لایه گازی جدیدی در پارس جنوبی خبر داد که گفت خبر قطعی‌اش بعدا اعلام خواهد شد!  و دقیقا مشخص نیست سخن این مدیر نفتی حاوی چه ارزشی است و صحت آن چگونه قابل احراز است؟ هرچند آگاهان می‌دانند که هیچ خبری نیست و اتفاق تازه‌ای رخ نداده است .

در این میان، میدان فرزاد ب هم در دو سال گذشته حتی قرارداد مطالعات طراحی پایه آن واگذار و آغاز نشده است، چه رسد به عملیات اجرائی آن! این میدان با عربستان مشترک است و به نظر می‌رسد که این کشور فعلا از رقابت با ما خیالش راحت است.

به‌جز این، در میدان گازی بلال نیز هنوز هیچ کار جدی‌ای شروع نشده است. لایه نفتی پارس جنوبی هم که توسط نور‌چشمی این روزهای نفت، یعنی شرکت تأسیسات دریایی، در دایره تعلل و رکود گرفتار مانده است.

اما تولید این دست اخبار فاقد ارزش خبری اگر رویا فروشی نیست پس چیست؟ و این که در نهایت چه کسی باید پاسخگوی این اخبار و آمار و ارقام باشد و این در حالی است که هیچ کدام از آمار نه زمستان گذشته برای ما گاز شد و بنزین و نه اینکه  نمی‌تواند حتی ما را از  زمستان پیش رو مطمئن نماید.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/116301

کلیدواژه

ناترازی‌ گازی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها