
نفتی ها / به نقل از شرکت ملی گاز ایران، نادر علیزاده در نشست تخصصی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچاسئی) شرکت انتقال گاز ایران با قدردانی از طراحی و پیادهسازی این سامانه، اقدامهای این شرکت را نمونهای ارزشمند از بهکارگیری فناوری در حوزه مدیریت فرایندها، نظارت بر عملکرد و شناسایی قابلیتهای سازمانی دانست.
وی با اشاره به کارآمدی این نرمافزار در مدیریت شرایط خاص عملیاتی، بهویژه در دوران جنگ تحمیلی سوم بیان کرد: ظرفیتهای ایجادشده در این سامانه میتواند مبنای همافزایی و توسعه نرمافزارهای مشابه در دیگر بخشهای وزارت نفت قرار گیرد.
در ادامه این نشست، شهرام سروری، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچاسئی) و پدافند غیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: این سامانه با طراحی بومی و با هدف مکانیزهسازی فرایندهای حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچاسئی) توسعه یافته است و با توجه به قابلیتهای فنی و عملیاتی، آمادگی بهرهبرداری گستردهتر در سطح وزارت نفت را دارد.
وی با اشاره به تجربههای موفق استفاده از این سامانه افزود: نرمافزار مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچاسئی) در مدیریت شرایط اضطراری، ازجمله پایش روزانه همهگیری کرونا، پایش شرایط عملیاتی تأسیسات، اطمینان از آمادگی سامانههای اعلام و اطفای حریق (F&G)، تجهیزات واکنش در شرایط اضطراری و همچنین کنترل و پایش پروانههای انجام کار در مناطق عملیاتی و تأسیسات، نقشی مؤثر در ارتقای مدیریت ایمنی و نظارت بر فرایندها ایفا کرده است.
در پایان این نشست، مسئولان تخصصی حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچاسئی) شرکت انتقال گاز ایران، تیم طراحی و توسعه نرمافزار منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و مسئول ایمنی و آتشنشانی منطقه ۲ عملیات نیز گزارشی از عملکرد ماژولهای مختلف این سامانه و قابلیتهای آن در پشتیبانی از فرایندهای تخصصی حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچاسئی) ارائه کردند./شانا
| لینک مطلب: | http://naftiha.ir/News/316194.html |