
نفتی ها /در حالی که یکی از محورهای مذاکرات ایران و آمریکا، آزادسازی حدود ۶ میلیارد دلار از منابع مالی ایران بود، اکنون پرسشهایی درباره بخشی از مطالبات ارزی حاصل از فروش نفت نیز مطرح است.
بر اساس اطلاعاتی که در اختیار «نفتیها» قرار گرفته، مطالبات منتسب به برخی تریدرها به شرح زیر برآورد میشود:
▪️ «ه-م»: حدود ۱ میلیارد دلار
▪️ «ح-ش»: حدود ۷۰۰ میلیون دلار
▪️ «الف-ر»: حدود ۴۵۰ میلیون دلار
▪️ «م-ت»: حدود ۳۵۰ میلیون دلار
▪️ «ر-ر»: حدود ۳۵۰ میلیون دلار
▪️ «م-ص»: حدود ۳۰۰ میلیون دلار
📌 مجموع این ارقام، بیش از ۳ میلیارد دلار برآورد میشود.
این فهرست بر اساس اطلاعات موجود در اختیار «نفتیها» تهیه شده و ممکن است کامل نباشد.
همچنین گزارشها و گمانهزنیهایی درباره نحوه ثبت یا محاسبه بخشی از این مطالبات در قالب هزینههای عملیاتی مطرح شده است. این موارد تاکنون بهصورت رسمی تأیید یا تکذیب نشدهاند و انتظار میرود دستگاههای مسئول و شرکتهای ذیربط، برای تنویر افکار عمومی، نسبت به بررسی موضوع و ارائه توضیحات و شفافسازی لازم اقدام کنند.
| لینک مطلب: | http://naftiha.ir/News/316183.html |