نفت / شناسه خبر: 95632 / تاریخ انتشار : 1401/11/25 07:36
|

در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب چه می‌گذرد؟/ حادثه پشت حادثه!

عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی آنچنان با حوادث گوناگون گره خورده که این سوال را در ذهن هر کارشناسی که از اوضاع و احوال این شرکت باخبراست ایجاد نموده که

نفتی ها /عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی آنچنان با حوادث گوناگون گره خورده که این سوال را در ذهن هر کارشناسی که از اوضاع و احوال این شرکت باخبراست ایجاد نموده که با این حجم اتفاقات تلخ و ناکارآمدی مدیریتی ، چرا مدیران این شرکت همچنان برصندلی‌های خود تکیه زده‌اند و هیچکس برای این ناکارآمدی‌ها پاسخگو نیست!
شنیده می‌شود ماه گذشته در منطقه عملیاتی دهلران تحت مدیریت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از توابع شرکت نفت مناطق مرکزی ، ترانسفورماتور تامین‌کننده برق صنعتی واحد نمکزدایی دهلران در پی یک بارندگی منفجر می‌شود که منجر به شات‌دان واحد نمکزدایی دهلران می‌گردد و تولید نفت خام از این میدان مشترک (با عراق) به مدت ۱۳ روز و حدودا ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد!
نکنه قابل توجه و ناراحت کننده این است که شنیده می‌شود گویا ترانسفورماتور اضطراری (موازی) را مدت‌ها قبل برای تعمیر ارسال نموده‌اند که بدلیل پرداخت نکردن هزینه‌های مربوطه و عدم پیگیری و بی‌توجهی آماده نبوده است.
در خبری دیگر در اوایل ماه جاری به دنبال نشت نفت از چاه شماره ۵ منطقه چشمه خوش و آلوده نمودن کل محوطه چاه به مساحت تقریبی ۳۵۰۰ متر مربع به دره مجاور نفوذ می‌کند و در نهایت محیط زیست  به طول تقریبی ۴ کیلومتر آلوده می‌شود.
چند روز پس از این اتفاق در حادثه‌ای دیگر در واحد نمکزدایی چشمه خوش یک دستگاه جرثقیل ۴۰ تنی در هنگام جابجایی بار در مجاورت تاسیسات نفتی واژگون می‌شود که خوشبختانه تاسیسات و کارکنان آسیبی ندیدند اما جرثقیل متحمل خسارت جدی می‌شود.
همچنین در ماه جاری حدود ۵۰۰ عدد از ساپورت‌های خط لوله انتقال نفت دانان به واحد دهلران در فواصل مختلف کنده شده و به سرقت رفته است!
همچنین گفته می‌شود طی چندماه گذشته عده کثیری از کارکنان و پرسنل مناطق عملیاتی چشمه خوش،دهلران، نفت شهر و تنگ بیجار طی مکاتباتی به مدیرعامل شرکت اعلام می‌دارند که علیرغم پیگیری‌های فراوان در مورد کیفیت پایین خدمات ارائه شده اعم از طبخ و سرو غذا تاکنون به نتیجه ای نرسیده و از بهبود شرایط ناامید گشته‌اند و  بیم به خطر افتادن سلامتی‌شان را دارند!
و اما نکته قابل توجه اینکه با توجه به موارد مذکور و همچنین گزارش‌های اخیر "نفتی‌ها" در مورد سرقت نفت از خطوط لوله انتقال نفت این شرکت و همچنین شایعات سوال برانگیز موجود در مورد حادثه انفجار خط لوله چشمه خوش به اهواز که متاسفانه به فوت ۳ تن از کارکنان شرکت منجر گشت، این سوال به ذهن‌ها خطور می‌کند که پس از برملا شدن اخبار ناخوشایند بالا در حوزه نفت و گاز غرب که شاید بتوان گفت این تعداد حادثه ظرف مدتی کوتاه در نوع خود یک رکورد محسوب می‌گردد و احتمالا  مشتی باشد نمونه خروار، چرا مدیر عامل شرکت نفت و گاز غرب همچنان محکم بر مسند مدیریت این شرکت تکیه کرده است؟!
در گزارش‌ بعدی "نفتی‌ها"، به انتصاب‌های مبهم و ورود افراد جدید و فامیل با یک فرد کلیدی و تاثیرگذار در وزارت نفت دراین شرکت پرده برخواهیم داشت که شاید بتوان بخشی از آن را به حفظ مدیریت فعلی دراین شرکت نسبت داد! منتظر گزارش روز یکشنبه "نفتی‌ها" دراین خصوص باشید!

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95632

کلیدواژه

شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
کارمند نفت و گاز غرب / 1401/11/25 - 15:01
بله. متاسفانه فساد در این شرکت در همه لایه ها بخصوص مدیریت منابع انسانی بیداد میکنه و کارکنان بسیار ناراضی هستن. مدیرانش بسیار نالایق هستن، بخصوص مدیر عملیات و مدیر منابع انسانی.
rateup 6
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها