نفت / شناسه خبر: 95272 / تاریخ انتشار : 1401/10/19 16:07
|

ماجرای سامانه ضد هک جایگاه‌های سوخت با اشتباه لغتی فاحش!/ پالایش و پخش چه می‌کند؟

فراتر از تمام قطعات فیزیکی "سامانه ضد نفوذ هوشمند جایگاه‌های سوخت" که وارداتی است ، بخش نرم افزاری بومی است که با یک نگاه کلی به ویدیوی چند ثانیه‌ای از دستگاه یک اشتباه فاحش ذوقمان را کور می‌کند!

نفتی ها /فائزه پناهی_ نامش "سامانه ضد نفوذ هوشمند در جایگاه‌های سوخت" است که با حمایت و سفارش شرکت پالایش‌و‌پخش‌فرآورده‌های‌نفتی ساخته شده است؛ به گفته سازندگانش، این سامانه  غیر قابل هک بوده و به غیر از تمام قطعات الکترونیکیش، باقی دستگاه ساخت داخل است.

در واقع فرای از تمام قطعات فیزیکی "سامانه ضد نفوذ هوشمند جایگاه‌های سوخت" بخش نرم افزاری بومی است که با یک نگاه کلی به ویدیوی چند ثانیه‌ای از این دستگاه یک اشتباه فاحش به شدت ذوقمان را کور می‌کند! غلط املایی کلمه "Price" یعنی "قیمت" که "Prise" نوشته شده که به معنای "جایزه" است و یا شکل وشمایل عجیبی که معلوم نیست این مانیتور با این فونت عجیب و درشتش را قرار است چگونه زیباتر و ایمن‌تر بسازند و جایگزین سامانه‌های فعلی بنمایند.

 

نکته عجیب‌تر اما اینجاست که به گفته سازنده این دستگاه چون سایر دستگاه ها سیستم عامل دارند و پیچیده هستند هک می‌شوند، اما در این دستگاه چون ساده طراحی شده امکان هیچ هک شدنی  وجود ندارد، هزینه تولید و نگهداری پایین است و هم به سرعت نصب می‌شود!

حالا با گذشت یک سال همچنان این نگرانی وجود دارد که دوباره سامانه‌های مربوط به وزارت نفت مورد حمله سایبری قرار نگیرند. چرا که وزارت نفت به عنوان یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور در حال فعالیت است و اختلال در سامانه‌ای مانند سامانه سوخت به معنای اختلال در زندگی روزمره یکایک مردم خواهد بود و انتظار می‌رود اهتمام بیشتری  در این زمینه از سوی شرکت پالایش و پخش دیده شود تادیگر شاهد اتفاقات عجیب و غریب و فی النفسه بحران آفرین در وزارت‌خانه‌ای که یکی از زیر بنایی‌ترین نهادهای دولتی است و اطلاعات محرمانه‌ای در آن نگهداری می‌شود نباشیم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95272

کلیدواژه

سامانه ضد نفوذ هوشمند جایگاه‌های سوخت

جلیل سالاری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها