نفت / شناسه خبر: 84800 / تاریخ انتشار : 1401/9/6 11:17
|

همه پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس عملیاتی هستند

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس با توجه به پایان بزرگ‌ترین عملیات تعمیرات اساسی واحد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس، در عملیاتی هستند.

نفتی ها /به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن چگنی اظهار کرد: هم‌زمان با بازگشت واحد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس به فعالیت عادی خود، خوشبختانه روند تولید پایدار در پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس نیز آغاز شده است و ریسک توقف‌های مکرر اضطراری در فاز یک پتروشیمی عسلویه به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عملیات تعمیرات اساسی خطوط ارتباطی آب دریا و تعویض شیرهای عظیم واحد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس با صرف ۱۶۰ هزار نفرساعت کار مداوم و شبانه‌روزی و حفظ سلامت همکاران با موفقیت پایان یافت، گفت: این عملیات سنگین‌ترین عملیات تعمیرات اساسی واحد آبگیر شرکت از بدو تأسیس تاکنون به شمار می‌آید که ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های زیادی برای هماهنگی و اجرا داشت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در مدت زمان اجرای این عملیات لوله‌ها و کلکتور خروجی پمپ‌های عظیم ۱۰۴ که به‌صورت هم‌زمان آب خنک‌کننده مورد نیاز پنج شرکت منطقه شامل پتروشیمی‌های نوری، جم، پردیس، آریاساسول و واحد ASU مبین را تأمین می‌کند، ترمیم و شیرهای روی این خطوط نیز تعویض شد.

چگنی با اشاره به اینکه در این عملیات تعمیراتی که به‌دلیل لزوم همکاری شرکت‌های سرویس‌گیرنده، پس از ۱۷ سال به انجام رسید، افزود: پس از تخلیه خط، از هدر و کلکتور آبگیر مبین که ۶ متر ارتفاع داشته و در نوع خود بزرگ‌ترین خط در ایران و دنیاست، بازرسی فنی به عمل آمد و با تعیین میزان خوردگی، اقدام‌های لازم از قبیل رفع زنگ‌زدگی‌ها، خوردگی‌ها، رنگ‌آمیزی دوباره، تعویض یا تعمیر ولوها و اتصالات عظیم این خطوط به انجام رسید.

وی تصریح کرد: شرکت مبین انرژی موفق شد با انجام تمهیدات لازم و اقدام‌های ابتکاری و اجرای مسیرهای فرعی و کمکی از دیگر خطوط خنک‌کننده نسبت به حفظ تولید در واحد ASU مبین، پتروشیمی‌های نوری و جم (توقف موقت سه روزه) و پیشگیری از توقف طولانی‌مدت اقدام کند./مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/84800

کلیدواژه

پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس عملیاتی

منطقه ویژه پارس

منطقه ویژه پارس جنوبی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها