نفت / شناسه خبر: 84740 / تاریخ انتشار : 1401/8/30 08:50
|

کاهش قیمت نفت سنگین ایران | تولید نفت چقدر کم شد؟

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر، برای چهارمین ماه متوالی کاهش پیدا کرده است.

نفتی ها /قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در اکتبر به ۹۳ دلار و ۲۱ سنت رسید که در مقایسه با ۹۷ دلار و ۱۸ سنت قیمت سپتامبر، سه دلار و ۹۷ سنت معادل ۴.۱ درصد کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۱۰۳ دلار و ۹ سنت بوده که بالاتر از ۶۸ دلار و ۱۷ سنت در مدت مشابه سال میلادی گذشته است.

ارزش سبد نفتی اوپک در اکتبر به میزان یک دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه معادل ۱.۸ درصد نسبت به سپتامبر کاهش پیدا کرد و به ۹۳ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. با این حال، میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۱۰۳ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه بوده که ۳۴ دلار و ۸۰ سنت معادل ۵۰.۹ درصد افزایش در مقایسه با میانگین قیمت ۶۸ دلار و ۳۳ سنت در مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

طبق آمار منابع ثانویه، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۳ عضو است، در اکتبر به ۲۹.۴۹ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه،  ۲۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت خام در نیجریه و عراق افزایش یافت اما در عربستان سعودی و آنگولا کاهش داشت. تولید نفت ایران با هزار بشکه در روز کاهش، به ۲.۵۴۸ میلیون بشکه در روز رسید./خمشهری آنلاین

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/84740

کلیدواژه

کاهش قیمت نفت سنگین ایران

کاهش قیمت نفت

بحران کاهش قیمت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها