نفت / شناسه خبر: 84294 / تاریخ انتشار : 1401/7/4 15:18
|

ماجرای ارسال سوخت به لبنان چه بود؟

یک منبع آگاه در وزارت نفت اعلام کرد: دلیل اینکه مقامات لبنانی اظهاراتی مبنی بر دریافت رایگان سوخت از سوی ایران دارند، این است که تحت تحریم قرار نگیرند.

نفتی ها /۲۲ ام شهریورماه سال گذشته بود که اولین کشتی حامل سوخت ایران بعد از تخلیه در بندر بانیاس سوریه به لبنان رسید و روزهای بعد هم تانکرهای بیشتری وارد خاک لبنان شدو از همان زمان  بود که  رسانه‌ها با انتشار خبر و تصویر این تانکرهای سوخت مدعی شدند که لبنان شرایط اقتصادی خوبی ندارد و نمی‌تواند بابت ارسال سوخت به ایران هزینه‌ای پرداخت کند، بنابراین سوخت ایران به‌صورت رایگان به‌دست لبنانی‌ها رسیده است و شبهاتی  در پرداخت هزینه این سوخت‌ها مطرح نمودند که همانزمان هم واکنش قطعی‌ای از جانب  مسئولین امر دریافت نشد.

البته در این میان مصاحبه اخیر سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان نیز با شبکه المیادین که در اول مردادماه انجام شد، بار دیگر به شایعه مفت‌فروشی نفت ایران به لبنان قوت بخشید؛با گذشت از این ماجرا اما چند هفته ای است دوباره بحث ارسال سوخت رایگان از جانب ایران به لبنان دوباره قوت گرفت و صحبتهای  جیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، کهتأکید کرد ایران ۶۰۰ هزار تُن نفت سیاه به لبنان اهدا خواهد کرد و این یک هدیه رایگان بدون شرط است مزید بر این شبهات شد.

این در حالی است که جواد اوجی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست درباره صاردات سوخت به لبنان اظهار کرده است: ما سال گذشته هم به این کشور صادرات داشتیم و هرچه صادر کردیم پول آن را دریافت کرده‌ایم! و در همین ارتباط یک منبع آگاه در وزارت نفت هم ظی مضاحبه ای به رسانه ها  با تاکید بر اینکه وزارت نفت تمامی پول سوخت صادراتی به لبنان را دریافت کرده است، اظهار داشت: دلیل اینکه مقامات لبنانی اظهاراتی مبنی بر دریافت رایگان سوخت از سوی ایران دارند، این است که تحت تحریم قرار نگیرند!

از سویی دیگر عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اینکه مقامات لبنان اعلام کردند که ایران به صورت رایگان این سوخت را صادر کرده احتمالا اینگونه که مطرح می‌شود، نیست.

حالا این که در نهایت ماجرای  ارسال سوخت به لبنان چگونه است همچنان در هاله ای  از ابهام است. 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/84294

کلیدواژه

ارسال سوخت به لبنان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها