نفت / شناسه خبر: 83918 / تاریخ انتشار : 1401/5/19 12:17
|

ورود مراجع نظارتی به استخدام‌ها در عسلویه/ آلودگی فلرها باید از کشور پیگیری شود

در حالی که امسال در کمیته برنامه ریزی مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان عسلویه در نظر گرفته شد که از این اعتبار، مبلغ ۸۶ میلیارد تومان صرف پروژه‌های نیمه تمام خواهد شد...

نفتی ها /سید علی هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عزم دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اظهار داشت: امسال در کمیته برنامه ریزی مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان عسلویه در نظر گرفته شد که از این اعتبار، مبلغ ۸۶ میلیارد تومان صرف پروژه‌های نیمه تمام خواهد شد.

بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی نایبند

فرماندار عسلویه گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه در شهر جدید" نایبند" این شهرستان نیازمند اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد تومانی از سوی شورای هماهنگی پتروشیمی‌ها بوده که بتوانیم در هفته دولت عملیات اجرایی بیمارستان را آغاز کنیم.

وی با اشاره به احداث آبشیرین کن در شهرستان عسلویه گفت: آب از اولویت‌های مردم منطقه جنوب است و در همین راستا زمین آبشیرین کن هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعبی عسلویه خریداری شده اما محیط زیست با استقرار آبشیرین کن در ساحل عسلویه مخالفت کرده که از طریق کمیسیون مربوط به هوای پاک در حال پیگیری مجوز خواهیم بود.

هاشمی در خصوص انتظار ۱۳ ساله مردم برای ساخت مجتمع فرهنگی عسلویه گفت: بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور در عسلویه پس از حاشیه‌ها و کش و قوس‌ها تغییراتی در ساخت آن به وجود آمده که ۲۰ میلیارد آن تأمین شده و با ۲۵ میلیارد تومان دیگر تکمیل خواهد شد.

فرماندار عسلویه با اشاره وضعیت آلایندگی خاطرنشان کرد: فلرها منشأ آلایندگی بوده و برای مردم غیرقابل تحمل هستند اما مدیریت این کار از توان شهرستانی و استانی خارج است و باید به صورت ملی موضوع در دستور کار و پیگیری قرار گیرد.

وی از استقرار شرکت‌های دانش بنیان در عسلویه خبر داد و گفت: با توجه به مستهلک شدن تجهیزات برخی از صنایع نفت و گاز در منطقه پارس جنوبی و تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از توان متخصصان داخلی، بیش از ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان قرار است در منطقه عسلویه مستقر شوند تا کار تولید تجهیزات صنایع را انجام دهند که اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر تامین خواهد شد.

ورود به وضعیت اشتغال در عسلویه

سجاد شیخیانی معاون سیاسی فرماندار عسلویه اظهار داشت: با توجه به گلایه‌ها از وضعیت اشتغال نیروهای بومی، کارگروهی با مسؤولیت معاون سیاسی فرماندار و دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی تشکیل شده و تاکنون به وضعیت جذب پتروشیمی‌های مختلفی ورود کرده‌ایم و بقیه شرکت‌ها هم زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند.

وی افزود: وضعیت جذب و اشتغال نیروهای بومی در تمام شرکت‌های مستقر در عسلویه تا پایان شهریور رصد می‌شود و متناسب با عملکرد این شرکت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

شیخیانی با گلایه از عدم ورود نیروهای بومی به حوزه‌های فنی و تخصصی گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد درخواست استخدامی نیروهای بومی در حوزه خدمات و حراست است در حالی که حوزه‌های فنی متقاضی زیادی ندارد و افراد علی‌رغم تخصص فنی علاقه‌ای به حضور در این پست‌ها را ندارند که باید این نوع نگاه و فرهنگ اصلاح شود.

خبر خوش برای سربازان بومی در عسلویه

معاون سیاسی فرماندار عسلویه تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، سربازان بومی در دوره سربازی، متناسب با نیاز شرکت‌های مستقر در عسلویه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم را خواهند دید تا بعد از خدمت سربازی بتوانند در این شرکت‌ها به‌کارگیری شوند./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83918

کلیدواژه

آلودگی فلرها

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها