نفت / شناسه خبر: 83917 / تاریخ انتشار : 1401/5/19 07:31
|

مخاطبان "نفتی‌ها" تفاهم نامه‌های همکاری نفتی و گازی ترکیه و روسیه با ایران ضمانت اجرایی دارد؟

در این میان بیش از ۶۰ درضد از مخاطبان این افزایش همکاری نفتی و گازی ترکیه و روسیه با ایران را به نفع ایران ندانستند و تنها ۲۱ درصد از مخاطبان به این توافقات خوشبین بودند.

نفتی ها /یکی از پرسروصداترین اخبار هفته‌های گذشته حوزه انرژی امضای  تفاهم نامه شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار،بود و بسیاری معتقدند که این همکاری  در حوزه نفت و گاز می‌تواند بازی غرب را در حوزه انرژی بر هم بزند.

از سویی دیگر رئیس جمهور ترکیه از قصد این کشور برای افزایش خرید نفت و گاز از ایران خبر داد، نکته اما اینجاست که تا همینجای کار و علی‌رغم پروپاگانداهای رسانه‌ای فغلا نه خریدی صورت گرفته نه صادارت چشم‌گیری به این دو کشور داشته‌ایم و صرقا در حد تفاهمنامه بوده است؛ هرچند باز همین امضای تفاهم‌نامه  هم سبب خوشحالی بسیاری شد  و معتقدند که با توجه به شرایط کنونی بین‌المللی تفاهم‌نامه‌ای که در روزهای گذشته به ارزش ده‌ها میلیارد دلار میان دو کشور ایران و روسیه امضا شد با سایر تفاهم‌نامه‌های پیشین متفاوت است و می‌توانیم به اجرایی شدن آن خوش‌بین باشیم، البته به شرط اینکه این تفاهم‌نامه به مرحله امضای قراردادهای مربوطه برسد و اجرایی شود و هر زمان این تفاهمنامه تبدیل به قرارداد شود می‌توان به اجرا شدن آن هم امیدوار بود و با قطعیت گفت این قرارداد ضمانت اجرایی دارد. اما معمولا این‌گونه است که ابتدا تفاهمنامه‌ها امضا و پس از آن جزییاتش به قرارداد تبدیل می‌شوند و پس از آن زمانبندی‌ها صورت می‌گیرد، علی الخصوص  با توجه  به تجربه رویکردهای چین و روسیه در همین دو دهه اخیر که بحران بر سر پرونده هسته‌ای ایران بالا گرفت و هیچ کدام از پروژه‌ها طبق توافقات پیش نرفت...

در همین راستا پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" در نطرسنجی این هفته خود به سفر اخیر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران می‌پردازد و از مخاطبینش  خواست تا  بگویند آیا افزایش همکاری نفتی و گازی ترکیه و روسیه با ایران را به نفع کشور می‌دانند یا خیر؟

که در این میان بیش از ۶۰ درضد از مخاطبان این افزایش همکاری نفتی و گازی ترکیه و روسیه با ایران را به نفع ایران ندانستند و تنها ۲۱ درصد از مخاطبان به این توافقات خوشبین بودند، حال اما باید دید این بار نتیجه کرا به کجا خواهد رسید.

 
 
 
شما مخاطب عزیز همچنان می‌توانید برای  شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83917

کلیدواژه

همکاری نفتی و گازی ترکیه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها