نفت / شناسه خبر: 83571 / تاریخ انتشار : 1401/4/5 14:08
|

حقوق کارکنان قرارداد موقت بر اساس قانون کار افزایش می‌یابد ؟

یک مقام آگاه گفت: افزایش حقوق سالانه کارکنان وزارت نفت که تابع قانون کار هستند مطابق مصوبات شورای عالی کار انجام می شود.

نفتی ها /به دنبال پویش کارکنان قرارداد موقت برای افزایش حقوقشان، حالا  یک مقام آگاه گفته است: افزایش حقوق سالانه کارکنان وزارت نفت که تابع قانون کار هستند مطابق مصوبات شورای عالی کار انجام می شود.
آنها در این پویش نوشتند: «نیروهای زحمتکش قرارداد مدت معین خصوصا مدت معین وزارت نفت به رغم عدم استخدام رسمی و تابع قانون کار بودن و داشتن ویژه گیهایی نظیر نخبگی، اما در مواردی چون عیدی پایان سال و نرخ افزایش حقوق سالیانه، مشمول قانون استخدامی می‌شوند در حالی که از دیگر مزایای نیروهای رسمی محروم هستند. در این راستا مجلس و شورای محترم نگهبان این مسیر را اصلاح نموده‌اند اما دولت با عدم تمکین از قانون و بخشنامه مغایر با این مصوبه در ۱۴۰۱.۰۲.۱۵، صادر نموده است. لذا از سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی، هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی، تقاضامندیم بخشنامه مذکور مطابق با قانون مجلس، اصلاح شود و افزایش حقوق این دسته از کارکنان همچون سالهای گذشته، مطابق با قوانین وزارت کار، قرارداد فی مابین و مصوبه ۱۶۶۲ وزارت نفت اعمال گردد.»
یک مقام آگاه در وزارت نفت تماس گرفت که وی گفت: در وزارت نفت و شرکت‌های زیر مجموعه ۳-۴ نوع قرارداد با کارکنان داریم؛‌ شامل قرارداد پیمانکاری، قرارداد مدت موقت، قرارداد مدت معین و قرارداد رسمی است.
وی افزود: قرارداد پیمانکاری و مدت موقت و معین با کارکنان براساس قانون تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی و ضوابط قانون کار است و بازنشستگی آنها نیز با صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی و یا صندوق بازنشستگی کشور خواهد بود. بنابراین همه قوانین کارگران سازمان تأمین اجتماعی برای این نوع کارگران اجرا می‌شود.
وی افزود: در سال جاری حقوق کارکنان رسمی وزارت نفت و شرکت نفت فقط با ۱۰ درصد افزایش طبق مصوبه دولت همراه شد اما افزایش حقوق کارکنان مشمول قرارداد موقت،‌ مدت معین و پیمانکاری شرکت‌های زیرمجموعه نفت براساس مصوبه شورای عالی کار که قبل از سال تصویب شد و شامل همه کارگران کشور بود افزایش پیدا کرد.
این مقام آگاه گفت: حقوق و مزایای کارکنان مدت، معین، موقت و پیمانکاری شرکت‌های زیر مجموعه نفت مطابق حوزه کارگری و سایر کارگران مشمول تأمین اجتماعی است. همچنین افزایش حقوق و بیمه‌های درمانی و اجتماعی آنها و مسائل بازنشستگی براساس قانون کار و قانون تأمین اجتماعی است. بنابراین نمی‌توان آنها را مانند سایر کارمندان رسمی در این سازمان‌ها قلمداد کرد./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83571

کلیدواژه

حقوق و مزایای کارکنان مدت

افزایش حقوق و مزایای کارکنان مدت

مطابق مصوبات شورای عالی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها