نفت / شناسه خبر: 83562 / تاریخ انتشار : 1401/4/4 18:12
|

پروژه پتروپالایش آناهیتا به کجا رسید؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پیگیری برای به نتیجه رسیدن پروژه پتروپالایش آناهیتا و تعدادی از طرح‌های پتروشیمی خبر داد.

نفتی ها /بهزاد باباخانی_معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : خروجی خوبی برای پروژه‌های نفت گاز و پتروشیمی داشتیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد نهایی شدن این طرح‌ها باشیم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از مهمترین طرح‌هایی که درباره آن صحبت شد پتروشیمی روانسر است طی قول‌هایی که به ما دادند و در جریان رایزنی‌هایی که با هلدینگ خلیج فارس داشتیم، مقرر شد تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه عملیات اجرایی پتروشیمی روانسر آغاز شود.

او گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که درباره آن رایزنی شد پتروشیمی کنگاور است برای این طرح که در مرحله انتخاب پیمانکار است مقرر شد کار‌های مناقصه، انتخاب و انعقاد قرارداد با پیمانکار و تامین مالی آن هرچه زودتر انجام شده و عملیات اجرایی این طرح در اسرع وقت آغاز شود.

باباخانی می گوید:درباره پتروشیمی سنقر که هم اکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مقرر شد منابع ارزی پروژه هرچه زودتر تامین شده تا به زمان بندی که برای آن در نظر گفته شده و مقداری با تاخیر مواجه شده  برسیم.

او گفت: به علاوه در زمینه ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی در استان رایزنی‌های خوبی انجام و مقرر شد با حضور سرمایه‌گذاران جدید ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد معرفی شود.

به گفته باباخانی عمده این طرح‌ها در قالب سند توسعه نفت و گاز کرمانشاه است، اما برخی از آن‌ها خصوصا پتروشیمی‌های روانسر و کنگاور اجرایی نشده بود.

او می گوید:رایزنی درباره پروژه پترو پالایش آناهیتا در دیدار با مدیرعامل هلدینگ تخصصی نفت و گاز قرارگاه خاتم الانبیا انجام شد در این دیدار مقرر شد موضوع تعیین تکلیف پروژه آناهیتا به عنوان یک مطاله مهم در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه مطرح شود و بتوانیم هرچه زودتر وضعیت تامین اعتبار آن را مشخص کنیم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83562

کلیدواژه

پروژه پتروپالایش آناهیتا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها