نفت / شناسه خبر: 83520 / تاریخ انتشار : 1401/3/30 11:45
|

چین در واردات نفت از روسیه از سعودی‌ها پیش افتاد

هجوم پالایشگاه‌های چینی برای نفت تخفیف‌خورده روسیه باعث شد تا این کشور به بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین تبدیل شود.

نفتی ها / به نقل از رویترز، در ماه «می» چین واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده و با این حساب روسیه توانسته با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین تبدیل شود.
دلیل این مسئله هجوم پالایشگاه‌های نفت در چین برای خرید نفت تخفیف‌خورده روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین و متعاقبا تحریم‌های غرب بوده است.
بر اساس آمار اداره کل گمرک چین، این کشور در ماه «می» مجموعا ۸.۴۲ میلیون تن نفت از طریق خط لوله و حمل و نقل دریایی از روسیه دریافت کرده است که معادل ۱.۹۸ میلیون بشکه در روز بوده و نسبت به ماه آوریل هم ۲۵ درصد افزایش یافته است.
این نخستین بار در ۱۹ ماه گذشته است که روسیه توانسته جایگاه نخست صادرات نفت به چین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان است از آن خود کند. این مسئله همچنین نشان می‌دهد که روس‌ها توان یافتن خریداران جدید برای نفت خود در سایه تحریم‌های کشورهای غربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند.
در حالی چین واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده که تقاضای نفت در این کشور به خاطر شیوع دوباره ویروس کرونا و اعمال قرنطینه کرونایی از یک سو و متعاقبا کاهش رشد اقتصادی از سوی دیگر کاهش یافته است./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83520

کلیدواژه

چین در واردات نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها