نفت / شناسه خبر: 83485 / تاریخ انتشار : 1401/3/25 12:47
|

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از ایجاد اشتغال نیروهای بومی دفاع می‌کند

این سازمان با همه توان از ایجاد اشتغال بومی در مجموعه شرکت های پتروشیمی دفاع خواهند کرد.

نفتی ها /سید هادی تقویی در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محل این سازمان  سازمان اظهار داشت: نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، نشان‌دهنده اهمیت مقوله اشتغال است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تلاش است تا به‌منظور تحقق واقعی شعار رهبر معظم انقلاب، گام‌های موثری را بردارد ادامه‌داد: این سازمان با همکاری بین بخشی، تعامل با مسئولان شهرستان و استان، ایجاد حداکثری فرصت‌های شغلی پایدار را در دستور کار دارد.

تقوی اضافه‌کرد: باید توجه داشت که دفاع از اشتغال پایدار به‌عنوان یک الویت در سطح منطقه محسوب می‌شود و همواره باید از آن دفاع کرد.

سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال یادآورشد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود با محوریت صنعت پتروشیمی کاهش نرخ بیکاری در شهرستان بندر ماهشهر را شاهد خواهیم بود.

ایجاد حدود ۶۰۰ فرصت شغلی در مجتمع‌های پتروشیمی طی یک سال گذشته

سرپرست سابق اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در بخش دیگری از این مراسم بیان‌داشت: برابر با سیاست‌های تعیین شده این اداره، طی یک سال گذشته تعداد ۶۰۰ نفر در مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه مشغول بکار شدند.

ایرج خسروملا همچنین به عملکرد این اداره در حوزه شکایات و بررسی پرونده ها در یک سال گذشته اشاره‌کرد و گفت: در این مدت یک هزار و ۱۰۰ پرونده تشکیل شد که ۷۶۶ پرونده منجر به رای و مابقی پرونده‌ها در حال بررسی هستند.

وی اضافه.کرد: در بخش صدور مفاصا حساب، ۲۳۰ درخواست ارائه شد که تاکنون ۲۱۰ مورد از آنها به سرانجام رسیده و مابقی در دست بررسی هستند.

ایرج خسروملا، سرپرست سابق اداره کار و خدمات اشتغال این سازمان خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۵ مورد بیمه بیکاری برقرار شده است.

۳۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود دو هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، قرار گرفته شده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83485

کلیدواژه

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها