نفت / شناسه خبر: 83391 / تاریخ انتشار : 1401/3/16 13:28
|

شرکت ملی صنایع پتروشیمی بلاتکلیف است!

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای تعریف شده، اما اقدام مناسبی برای اساسنامه و ساختار این شرکت انجام نگردیده است.

نفتی ها /طبق قانونی سیاست هاس کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین نامه کمسیون اصل ۱۳۸ در سال ۸۵ شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سازمان توسعه‌ای قلمداد گردیده است و شرکت‌های زیر مجموعه آن عمدتا به بخش غیر دولتی واگذاری گردیده اند به طوری که ماموریت و اهداف جدید به عنوان سازمان توسعه‌ای و خارج از اساسنامه فعلی برای این شرکت تعریف شده است.
اساسنامه جدید متناسب با موضوع فعالیت صنایع پتروشیمی تهیه و از طریق وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب ارسال شده که در کمیسیون حقوقی مجلس در حال بررسی است، اما اقدامات موثری در جهت عملیاتی شدن اهداف و ماموریت‌های تعیین شده از قبیل اصلاح ساختار سازمانی و تشکیلاتی متناسب از سوی مراجع ذیربط صورت نگرفته است.
همچنین پروژه‌های تعدادی از شرکت‌های مشمول تلفیق از پیشرفت فیزیکی متناسب با برنامه زمانبندی برخوردار نبوده علاوه بر آن عملیات اجرایی پروژه‌های شرکت پتروشیمی ممسنی، نوین، دهدشت، بروجن، کازرون و هرمز و طرح الفین خارک با بهای تمام شده ۶۴ میلیارد تومان متوقف می‌باشد./نبض بازار

شرکت ملی صنایع پتروشیمی بلاتکلیف است!


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83391

کلیدواژه

شرکت ملی صنایع پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها