نفت / شناسه خبر: 73194 / تاریخ انتشار : 1401/2/25 15:00
|

تمدید تحریم نفتی ایران این بار کم‌رمق‌تر از همیشه

به نظر می‌رسد این حرکت رئیس جمهور آمریکا را باید در ادامه کارهای نمایشی واشنگتن تعبیر کرد و جز جنجال رسانه‌ای تأثیر دیگری بر فروش نفت ایران نخواهد داشت.

نفتی ها /در حالی که همین چند روز پیش بلومبرگ در گزارشی نوشته بود:طرف‌های اروپایی در شرایط حاضر تمایلی برای اعلام مرگ برجام ندارند چراکه با این کار نفت بیشتری از بازار حذف خواهد شد و این در شرایطی است که قیمت‌های فزاینده انرژی روند احیای اقتصاد جهان را تهدید می‌کند و دنیا بیش از هر زمان دیگر به نفت نیاز دارد؛ کاخ سفید از تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تمدید بند ۱۲۴۵ قانون دفاع ملی سال مالی ۲۰۱۲ در رابطه با تحریم نفتی ایران در فرمانی حکومتی خبر داد.
موضوع اما اینجاست که این تحریم دوباره اما این بار در بی‌حاشیه ترین حالت ممکن مخابره شد، زیرا حالا افزایش قیمت نفت به ۱۰۰ دلار اضطرار ایران برای رفع تحریم‌ها را از بین برده است. قیمت جهانی نفت از زمان آغاز مذاکرات طی یک سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.
ایران همچنین صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی را در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از ۳۰ درصد افزایش داده و به ۸۷۰ هزار بشکه در روز رسانده است. بیشتر این نفت به چین و ونزوئلا می‌رود که نگرانی از تحریم‌های ثانویه آمریکا ندارند.
و حالا اگر چه امیدها برای ازسرگیری مذاکرات رو به ناامیدی گذاشته و دنیا با توافق کم‌جانی مواجه است اما هیچ‌کس نمی‌خواهد مرگ آن را اعلام کند و به نظر می‌رسد  بایدن که زمانی خوش‌بین بود می‌تواند این توافق بین‌المللی را احیا کند، اکنون عدم احیای این توافق حداقل تا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در شش ماه آینده را یکی از گزینه‌های احتمالی می‌داند. و از این نگران است که جمهوری خواهان هرگونه توافق با ایران را به منزله تسلیم شدن وی در برابر ایران نزد افکار عمومی آمریکا به نمایش بگذارند ودیپلمات‌ها تمدید حالت برزخی کنونی را برای جلوگیری از به وخامت کشیدن اوضاع، ضروری می‌دانند.و به نظر می‌رسد این حرکت رئیس جمهور آمریکا را باید در ادامه کارهای نمایشی واشنگتن تعبیر کرد و جز جنجال رسانه‌ای تأثیر دیگری بر فروش نفت ایران نخواهد داشت.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/73194

کلیدواژه

تحریم نفتی ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها