نفت / شناسه خبر: 73117 / تاریخ انتشار : 1401/2/11 13:08
|

شکست تحریم‌ها در پتروشیمی بوعلی سینا

با افزایش ۳۲ درصدی، تولید محصولات پتروشیمی بوعلی سینا به ۱.۸۹۰ هزار تن رسید.

نفتی ها /تولید محصولات شرکت پتروشیمی‌ بوعلی سینا در سال ۱۴۰۰ با ۳۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به  ۱۱۰ درصد ظرفیت طراحی و ۱میلیون و ۸۹۰ هزارتن رسید.
سرپرست مجتمع شرکت بوعلی سینا با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۴۰۰ و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال، با رفع موانع تولید موفق به ثبت رکورد ۱۱۰ درصد تولید به ظرفیت طراحی شدیم که در تاریخ ۱۸ ساله فعالیت شرکت بی‌‌سابقه بوده است.
امید عازمیان با اشاره به تثبیت رکورد به دست آمده در تولید مجتمع افزود: در سال ۱۴۰۰ با بی‌اثر کردن تحریم‌ها توسط متخصصین مجتمع رکوردهای تازه‌ای در تولید محصولات به ثبت رسید که محصولات گازمایع و برش سنگین با افزایش ۹۲ و ۸۴ درصدی بیشترین افزایش تولید نسبت به سال قبل را داشته اند.
وی ادامه داد: همچنین محصول استراتژیک بنزن بار دیگر با ثبت بیشترین میزان تولید، افزایش۱۲۶ درصدی نسبت به برنامه را محقق کرده که نقش موثری را در بازارهای داخلی، صنایع پائین دستی و تکمیلی و ارز آوری برای کشور ایفا کرده است.
عازمیان با تشریح افزایش تولید مجتمع و ثبت این رکورد تاریخی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ مجموع تولیدات مجتمع ۱میلیون و ۴۳۷‌هزار تن بود که با سیاست‌های ترسیم شده از سوی مدیریت و رفع تنگناهای تولید در سال ۱۴۰۰‌ و تحقق عملی شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، موفق به تولید ۱میلیون و ۸۹۰ هزار تن محصول شدیم که این میزان تولید در تاریخ فعالیت شرکت بی سابقه بوده است که نشان از شکست تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت پتروشیمی دارد.
مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا (سهامی عام) در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه پتروشیمی قرار دارد و بخشی از سهام آن از سال ۱۳۹۹ در بورس عرضه شده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/73117

کلیدواژه

پتروشیمی بوعلی سینا

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا

امید عازمیان

محصولات پتروشیمی بوعلی سینا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها