نفت / شناسه خبر: 52374 / تاریخ انتشار : 1400/10/28 14:54
|

همایشی با محوریت منابع هیدروکربوری و مخازن شیل برگزار شد

همایش اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیل از سوی شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.

نفتی ها /همایش اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیل از سوی شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.

در این همایش حسن امیری بختیار از استادان دانشگاه صنعت نفت به‌عنوان سخنران، مهران مکوندی، معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران، عبدالرحمن علی محمدی، مدیر امور مهندسی این شرکت و شماری از متخصصان و کارشناسان بخش‌های عملیاتی، خدمات فنی حفاری، سیالات و زمین‌شناسی با همکاری مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، اداره زمین‌شناسی و روابط عمومی در سالن اجتماعات ساختمان پایگاه عملیاتی شرکت حضور داشتند.

فرهاد محسنی، رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه این نشست تخصصی، توضیح داد: در این همایش تاریخچه‌ای از اکتشاف و بهره‌برداری مخازن نامتعارف و پیشرفت روش‌های نو استخراج این‌گونه مخازن ارائه شد.

وی افزود: همچنین معرفی مزایا و چالش‌های استخراج این منابع با مخازن متعارف مقایسه شد و سازندهای شیل (Shale) در کشور از دیگر مباحث مطرح در این نشست بود.

رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در جمع‌بندی مسائل طرح‌شده اعلام شد بر اساس تجارب جهانی، بهره‌گیری از این مخازن نیازمند به‌کارگیری روش‌های نو و پیشرفته حفاری افقی، ایجاد شکستگی بزرگ‌مقیاس و فناوری پایش و کنترل ریزلرزه‌ای است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52374

کلیدواژه

همایش اکتشاف

منابع هیدروکربوری

شرکت ملی حفاری ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها