نفت / شناسه خبر: 42251 / تاریخ انتشار : 1400/10/15 09:19
|

پایان نظرسنجی دیگر/نارضایتی اغلب مخاطبین "نفتی‌ها" از عملکرد وزیر نفت سیزدهم

در این میان نزدیک به ۶۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد ۱۰۰ روزه اوجی را بسیار ضعیف دانستند! و تنها ۴ درصد از عملکرد وزیر جدید نفت رضایت کامل داشتند.

نفتی ها /وزارت نفت دولت سیزدهم در سه ماه نخست آغاز به‌کار خود روزهای پر فراز و نشیب . بعضا عجیبی را از سر گذرانده است؛از بحران کمبود گاز و حمله سایبری به سامانه سوخت کشور گرفته تا تخلف در انتصابات و حقوق‌های نجومی. وزارت‌ نفت همین ۱۰۰ روز اول کار خود، حسابی جنجال آفریده. تا آنجا که ظاهرا انقدر درگیر این مسائل شده که بعد از صد رو بنا بر گفته‌ی بسیاری از کارشناسان هنوز سیاست‌های اجرایی خود را به بخش خصوصی اعلام نکرده است.
اما چشم‌گیرتر از همه این‌ها تا امروز انتصابات و تخلفاتی بوده که در همین مدت کوتاه در وزارت‌خانه بارها مشاهده شده است؛ چیزی از استقرار کابینه دولت رییسی نگذشته بود که انتشار سند استخدام غیرقانونی دختر رمضانعلی سنگدوینی در این وزارتخانه جنجال به پا کرد و منجر شد جواد اوجی وزیر نفت دستور خود را در این رابطه لغو کند و بعد از ماجرای استخدام بحث برانگیز دختر نماینده چند باری هم انتصابات و استخدام های جدید جنجال به پا کرده است.
این دست حواشی وزارت نفت در صد روزه ابتدایی کارش مدت‌هاست سوژه‌ فضای مجازی شده است،اما نه فقط بین مردم بلکه  حواشی وزارت نفت حتی صدای نمایندگان مجلس را هم در آورده است.
درهمین راستا بود پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" در نظرسنجی ابنبار خود از مخاطبین عزیزش که اغلب جزو ، مدیران، کارشناسان و دلسوزان  و صد البته کارکنان حوزه نفت و انرژی هستند  خواست تا بگویند با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از حضور اوجی بر مسند مدیریت وزارت نفت عملکرد این وزیر دولت سیزدهم را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ که در این میان نزدیک به ۶۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی  عملکرد ۱۰۰ روزه اوجی  را بسیار ضعیف دانستند! و تنها ۴ درصد از عملکرد وزیر جدید  نفت رضایت کامل داشتند.
 

 
 



اما افزون بر حاشیه‌های ایجاد شده  موضوع دیگری نیز نگرانی  کارشناسان و متخصصان این حوزه را برانگیخته است و آن مسئله مهم تولید و صادرات است، در حالی که  وزیر نفت دولت ابراهیم رییسی در گزارش ۷۰ روزه عملکرد وزارتخانه متبوع خود ادعا کرد که وضعیت فروش نفت «بسیار بهتر» شده است. اوجی ۱۶ آبان ماه نیز در تشریح نشست خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر ادعا کرد که گزارشی از وضع فروش نفت، میعانات گازی و صادرات محصولات پتروشیمی ارائه شده و خوشبختانه در همه این بخش‌ها در مقایسه با پارسال رشد و توفیق حاصل شده است.

البته به نظر می‌رسد فقط خود وزیر نفت است که می‌تواند عملکرد خودش را در این زمینه  ارزیابی کند چون هیچ آماری درباره صادرات نفت و ورود ارز ناشی از آن در دست نیست. فقط در این مدت تاکیدهایی درباره تهاتر شنیده شد که از نگاه کارشناسان بیشتر نگران‌کننده بود تا امید بخش، زیرا اگر قرار باشد دستگاه‌های دیگر در خرید و فروش نفت سهیم شوند تا تهاتر کنند و از این طریق کمبود بودجه خود را رفع کنند، همان اتفاقات ناگوار دوره احمدی‌نژاد رخ می‌دهد که حاصلش یا ظهور بابک زنجانی‌هاست، یا تخلفاتی همچون آنچه در خرید نفت توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در آن دوره صورت گرفت.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/42251

کلیدواژه

وزير نفت سيزدهم

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها