نفت / شناسه خبر: 41949 / تاریخ انتشار : 1400/9/8 07:50
|

گزارش "نفتی‌ها" از وضعیت امروز نیروی انسانی یک مجتمع/ پتروشیمی کاویان به پادگان بدل شده است؟

خواسته مشخص است؛ همسان سازی حقوق و مزایا همانند دیگر پتروشیمی‌های منطقه! آنطور که گفته می‌شود پاسخ این انتقادها، اخراج و برخوردهای نادرستی بوده که ظاهرا همچنان ادامه دارد...

نفتی ها /خواسته مشخص است؛ همسان سازی حقوق و مزایا همانند دیگر پتروشیمی‌های منطقه! آنطور که گفته می‌شود پاسخ این انتقادها، اخراج و برخوردهای نادرستی بوده که ظاهرا همچنان ادامه دارد؛ با اینحال مسوولان این شرکت این نوع برخوردها را تا حدودی منکر نمی‌شوند و معتقدند: حقوق کارکنان این شرکت به نسبت دیگر شرکت‌ها پایین است اما نیروی انسانی این شرکت پیش ازاستخدام تمام شرایط را پذیرفته‌اند و البته تعهدی داده اند که برخوردهای امروز این شرکت با نیروی انسانی‌اش را کاملا قانونی کرده است!
براساس این گزارش، چندی پیش تعدادی از پرسنل پتروشیمی کاویان با ارسال توضیحاتی به دایرکت اینستاگرام "نفتی‌ها" خواستار پیگیری مشکلات خود دراین پتروشیمی شدند و تاکید داشتند مسوولان این شرکت حاضر به شنیدن درخواست‌های به حق آنان نیستند و ادعا کردند:"  خواست پرسنل این شرکت این است که در حالیکه این شرکت یکی از سودده‌ترین شرکت‌های کشور است اما حقوق و مزایای پرداختی آن نصف دیگر شرکت‌های تولیدی است اما این گلایه ظاهرا تنها نتایجی که تا کنون داشته قلع و قمع پرسنل کاویان، اخراج، تعلیق، کمیته انضباطی و انتقال تعداد زیادی از پرسنل به سایر پروژه‌های باختر با نصف پرداختی و شرایط بشدت سخت پروژه (بدون حتی یک روز استراحت در ماه یعنی سی روزِ دوازده ساعته)بوده است!
برهمین اساس خبرنگار "نفتی‌ها" اقدام به پیگیری موضوع کرد. در ابتدا تماس با مدیرعامل این شرکت با بن بست مواجه شد؛ چراکه اولادی با بی پاسخ گذاشتن این پیگیری‌ها در نهایت روابط عمومی خود را به وسط میدان پاسخگویی کشاند و پاسخ به نقل ازآقای مدیرعامل به خبرنگار ما انتقال داده شد.
براساس پیگیری "نفتی‌ها" اولادی مدیرعامل این شرکت در پاسخ به این گلایه‌های کارگری در این پتروشیمی ضمن رد نکردن ادعای انتقال برخی از کارکنان به برخی از پروژه‌ها تاکید کرده برخی از کارکنان به پروژه‌هایی منتقل شدند که هنوز به تولید نرسیدند و کارانه و مزایا تنها به شرکت‌های تولیدی تخصیص می‌یابد؛ بنابراین طبیعی است که پس ازاین نحوه انتقال، حقوق افراد به یک سوم افراد فعال در بخش‌های تولیدی کاهش یابد. اما اگر این واحدها به تولید برسند چه بسا شرایطشان از این موقعیت شغلی‌ای که دارند بهتر شود و یا حتی ممکن است حقوقشان بیشتر شود.
روابط عمومی این شرکت به نقل از اولادی متذکر شده وقتی نیرویی منتقل می‌شود قرار نیست تا ابد در یک جا بماند شاید پس از مدتی به کار قبلی خود برگردد و تغییرات مجددی در حقوق وی ایجاد گردد. به گفته این مقام مسوول، اگر نیرویی نگران کاهش درآمد خود است می‌تواند در همین پروژه‌ها نیز اضافه کاری کند تا مبلغ کسری ماهانه خود را جبران کند!
به اذعان او، یکی از بندهای قرارداد افراد این است که آن‌ها موظف ‌شده‌اند اگر هر جا اعلام نیاز شود باید به آن بخش بروند و این موضوع را امضا کرده اند.
اولادی تایید کرد که رقم حقوق‌های پرداختی در پتروشیمی کاویان نسبت به دیگر مجتمع‌های پتروشیمی چون جم و آریاساسول کمتر است و این اختلاف دریافتی‌ها باعث بروز برخی مقایسه‌ها و انتظارات در افراد شده؛ در حالیکه خود این افراد از روز اول این میزان دریافتی را قبول کرده اند که البته به نظرم باید یکسان‌سازی حقوق در همه مجتمع‌ها صورت بگیرد.
دراین بین آنطور که مدیرعامل این پتروشیمی تاکید کرده بخشی از اظهارات کارگران و دشواری‌های پیشروی آنان صحت دارد؛ اما نکته اساسی و قابل تامل دراین مطلب از نگاه کارشناسان شاید نحوه پاسخگویی آقای مدیرعامل باشد که بیشتر شبیه فرمانده پادگانی است که در خصوص سربازهایش و شرایط سخت مرد شدن آنان سخن به میان می‌آورد و نه مدیرعاملی که در اولین قدم باید به فکر حفظ سرمایه بزرگ مجموعه خود یعنی نیروی انسانی خود باشد.
این درحالی است که به اعتقاد برخی از کارشناسان، اینکه این شرکت حقوق و مزایایی پایین تر به نسبت دیگر شرکت‌های منطقه دارد و شرایطی است که هر فرد با حضور در این شرکت باید قبول کند و تعهدی نیز بدهد که هرزمان آقای مدیرعامل صلاح دانست به جایی دیگر منتقل شود و یک سوم حقوق قبل خود را بدون هیچگونه گلایه‌ای دریافت کند تنها یک سوال اصلی در ذهن متواتر می‌سازد که شاید بد نباشد آقای مدیرعامل به آن پاسخ دهند!
آقای اولادی اگر همین امروز از سمت مدیرعاملی شما را برکنار کنند و بگویند در یک پروژه با یک سوم حقوق مشغول شوید و گلایه‌ای هم نداشته باشید چون قبل از آن تعهد داده اید؛ هزینه‌های زندگی خود را که پیش ازاین برمبنای حقوق قبلی خود تعریف کرده اید را چگونه تامین می‌کنید؟ هرچند که شما قطعا توان مالی بسیار بسیار بیشتری نسبت به کارگری دارید که اگر یک روز حقوق وی دیر شود قطعا خانواده اش با هزاران مشکل مواجه می‌شود اما شاید بد نباشد به این سوال بدون پشتوانه فعلی مالی خودتان پاسخ بدهید و کمی هم خودتان را به جای کارگرانتان بگذارید!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41949

کلیدواژه

پرسنل پتروشیمی کاویان

پتروشیمی کاویان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها