نفت / شناسه خبر: 41758 / تاریخ انتشار : 1400/8/18 06:50
|

سررشته کار از دست وزیرنفت برون است؟/ عمر مدیریت اوجی چقدر است؟

اما امروز بنابر اتفاق‌های پیش آمده در کمتر از ۹۰ روز مدیریت اوجی در صنعت نفت، این ناامیدی در سطح بدنه این صنعت رواج یافته است.

نفتی ها /آذرجزایری:۷۶ روز از زمانی‌که اوجی به عنوان وزیرنفت انتخاب شد می‌گذرد و صد البته که زمان کوتاهی برای قضاوت در مورد عملکرد وی و یارانش در عرصه نفت است؛ اما به اذعان بسیاری از کارشناسان، در همین مدت کوتاه نسبت به آینده این صنعت برمبنای مدیریت فعلی، یاس و ناامیدی در بدنه صنعت نفت ایجاد شده؛ ناامیدی که همیشه بنابر تجربه مدیریت وزرای قبلی نفت در بدبینانه‌ترین حالت بیش از یک تا ۲ سال پس از مدیریت یک وزیر در نفت ایجاد می‌شد اما امروز بنابر اتفاق‌های پیش آمده در کمتر از ۹۰ روز مدیریت اوجی در صنعت نفت، این ناامیدی در سطح بدنه این صنعت رواج یافته است.
شاید دلیل این مشکلات را باید در ناتوانی تیم اوجی در مدیریت افکار عمومی بالاخص افکار حاکم براین صنعت جستجو کرد؛ تا جاییکه هرروز صبح این صنعت، با شایعه‌ای آغاز می‌گردد که حکایت از عمر کوتاه وزارت اوجی دارد. برخی می‌گویند اوجی وزیری شش ماهه است و برخی دیگر یکسال را زمانی دقیق‌تر می‌دانند اما همه این افراد بر عمر کوتاه وزارت اوجی اصرار دارند. اما تمام این احتمالات و حدس و گمان‌ها حکایت از تلاش زیردستان کلیدی اوجی برای خالی کردن زیرپای این وزیر دارد. بعضی ها می‌گویند برخی از دزفولی‌های خاص به دنبال برکناری اوجی و نشاندن یار خود براین صندلی هستند و پایان این داستان مشکلات احتمالی کمبود گاز در زمستان خواهد بود که خود نسخه این وزیر را خواهد پیچید و برخی دیگر ، از مدیری دیگر به همراه پسرش برای تخریب اوجی و نقشه‌های آنان برای نشستن برصندلی این وزیر دولت سیزدهم سخن به میان می‌آورند. فراتر از آنکه این اظهارات تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است اینکه تاکید می‌گردد این افراد بنابر خواست اوجی منصوب نشده‌اند و قدرتی پشت پرده، آنان را به این وزیر تحمیل کرده‌اند بیش از هر شایعه دیگری نگران کننده است؛ چراکه به کارکنان نفت اینگونه القاء گشته که وزیرنفت سیزدهم هیچگونه اراده ای از خود ندارد تا جاییکه حتی ناچار به انتصاب مخالفان خود بر سمت‌های کلیدی است. شاید باید گفت اینگونه تفکر حاکم برصنعت نفت که روزبه روز نیز پررنگ تر می‌گردد بزرگترین پاشنه آشیل مدیریت اوجی در  عرصه نفت تلقی می‌گردد تا حدی که  توصیه می‌شود از امروز این وزارتخانه می‌بایست به دنبال مدیریت افکار عمومی بالاخص نیروی انسانی نفت باشد.
نباید فراموش کرد ادامه روند گسترش این شایعات که منجر به تخمین مدت زمان کوتاه وزارت اوجی شده فراتر از درصد احتمال بوقوع پیوستن آن، باعث کاهش انگیزه نیروی انسانی و در نتیجه عملکرد ضعیف این صنعت در طول مدیریت این وزیر می‌شود. نباید از خاطر برد که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه نیز فرمودند: "آن را که فرمان نبرند سررشته کار از دستش برون است! "

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41758

کلیدواژه

اوجی

جواد اوجی

صنعت نفت، گاز و پالایش

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها