نفت / شناسه خبر: 41444 / تاریخ انتشار : 1400/7/17 08:10
|

گزارش "نفتی‌ها" از هجرتی تلخ/ فرارمغزهای پتروشیمی‌های نفت به غدیر و شستا

شنیده ها حاکی از این است اغلب متخصصان و فعالان صنعت پتروشیمی که تا چندی پیش نگرانی از بابت مهاجرت آنان به کشورهای همسایه مطرح بوده این روزها دغدغه‌ای چون کوچ به مجموعه‌هایی چون شستا و غدیر را دارند.

نفتی ها /بلاتکلیفی مدیریتی در صنعت پتروشیمی و انتشار روزانه شایعاتی که هر کدام نشان از وخیم شدن اوضاع مدیریتی دراین صنعت دارد همه و همه دست به دست هم داده تا اغلب مدیران و کارشناسان توانمند این صنعت به فکر کوچ از پتروشیمی‌های تحت حاکمیت وزارت نفت به زیرمجموعه‌های وزارت رفاه و دفاع باشند.
آنطور که به گوش می‌رسد اغلب متخصصان و فعالان صنعت پتروشیمی که تا چندی پیش نگرانی از بابت مهاجرت آنان به کشورهای همسایه به جهت حقوق بالای متخصصان این صنعت دراین کشورها مطرح بوده این روزها دغدغه‌ای چون کوچ به مجموعه‌هایی چون شستا و غدیر را دارند؛ گوئی فرار مغزهای صنعت پتروشیمی رنگ و بویی دیگر گرفته و اغلب متخصصان این صنعت تلاش دارند تا راهی برای حضور در شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه وزارتخانه‌های رفاه و دفاع برای خود بازکنند!
به اذعان کارشناسان، این خود ناشی از ناامیدی اغلب کارشناسان و متخصصان این صنعت در زیرمجموعه وزارت نفت نسبت به تغییرات مدیریتی کارشناسی نشده و نا مناسب است که به نظر می‌رسد مسوولان امر باید هر چه زودتر در جهت جلوگیری از کوچ این متخصصان به دیگر وزارتخانه‌ها به فکر ایجاد ثبات مناسب مدیریتی دراین مجموعه باشند. در حال حاضر شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیخ فارس در انتظار تغییر مدیریت هستند که البته بنابر شنیده‌هایی تلخ، به نظر نمی‌رسد انتصاب دراین مجموعه‌ها برمبنای انتخاب مدیران کارکشته و متخصص این صنعت صورت بگیرد. هر چند که این نگاه بدبینانه ناشی از برخی از انتصابات نامناسب طی هفته‌های اخیربوده اما امید می‌رود این مساله در حد یک نگاه بدبینانه باقی بماند و انتصابات شایسته‌ای دراین صنعت صورت بگیرد.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41444

کلیدواژه

اخبار پتروشیمی

پتروشیمی غدیر

شستا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها