نفت / شناسه خبر: 41441 / تاریخ انتشار : 1400/7/12 17:27
|

روند توزیع سوخت در جایگاه ها به دقت پایش می شود

یکی از چالشی‌ترین موضوعات شکایت از جایگاه‌ها، موضوع کم‌فروشی سوخت است که در سال‌های گذشته حدود ۱۸ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است که تمامی این موارد در سیستم ثبت و رسیدگی شده است.

نفتی‌ها /چندی پیش پایگاه تحلیلی – خبری "نفتی‌ها" گزارشی تحت عنوان "نارضایتی گسترده مردم از کم فروشی در پمپ‌های بنزین " را در بخش اخبار اقتباسی منتشر نموده بود که روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به این گزارش، توضیحاتی را به دفتر این پایگاه خبری ارسال نموده است که در ادامه می‌خوانیم.

در پاسخ به مطلب مندرج در پایگاه خبری نفتی ها در تاریخ ۴ مهر ماه سال جاری با عنوان " نارضایتی گسترده مردم از کم فروشی در پمپ‌های بنزین "موارد زیررا به اطلاع  هموطنان عزیزمی رساند:
۱-  مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ۰۹۶۲۷ وظیفه پاسخگویی وثبت و پیگیری شکایات مردمی در خصوص فعالیت‌ها و مجموعه اقدامات مربوط به این شرکت را بر عهده دارد. علاوه بر پاسخگویی و اطلاع رسانی کارشناسان این مرکز به تماس گیرندگان ، شکایات تماس گیرندگان از جایگاه‌های عرضه سوخت نیز در این مرکز ثبت و با هدف رفع مشکل یا بهبود شرایط موجود به منطقه مربوطه ارجاع می‌شود.
۲-  یکی از چالشی‌ترین موضوعات شکایت از جایگاه‌ها، موضوع کم‌فروشی سوخت است که در سالهای گذشته حدود ۱۸ درصد از کل شکایات را به خود اختصاص داده است که تمامی این موارد در سیستم ثبت شده و به دقت تا حصول نتیجه بررسی و رسیدگی شده است که البته اسناد و اطلاعات آن نیز در شرکت موجود است؛ لازم به ذکر است از بین شکایات ثبت شده در سامانه پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کم فروشی سوخت، تنها حدود ۱۰ درصد پس از تکمیل فرایند بازرسی، تخلف محرز و در ۹۰ درصد شکایات تخلفی از طرف جایگاه محرز نشده است که در این موارد دلیل کم‌فروشی، واگذاری فرایند سوختگیری به کارگر جایگاه و عدم کنترل نمایشگر (که موجب اعلام مقدار سوختگیری بیش از مقدار واقع شده است)، استفاده کارگر از کارت‌های سوخت متفرقه متعدد (کارتی غیر از کارت مشتری یا کارت خرده فروشی جایگاه) یا اشتباه مشتری هنگام انتخاب نازل جهت پرداخت الکترونیکی بوده است. لذا در موارد محرز شده نیز تخلف از سوی برخی از پرسنل جایگاه بوده و تجهیزات جایگاه اعم از دیسپنسریا همان توزیع کننده سوخت ، اجزاتشکیل دهنده دیسپنسر و پلمپ‌های مختلف درب، توتالایزر، پیمانه‌گر و تنظیم کننده دارای مشکل نبوده‌اند  و همگی این تجهیزات به‌منظور جلوگیری ازتخلفات ، پلمپ بوده و امکان دسترسی برای مسوول جایگاه ،  متصدی و اپراتور جایگاه  وجود ندارد.
۳- همچنین لازم به ذکر است که در بیشتر گزارشات دریافتی مبنی بر کم فروشی سوخت، ملاک شاکی ظرفیت باک بوده است و همچنین ناآگاهی از نحوه کار نازل‌های سوخت و عوامل محیطی نظیر دما که باعث افزایش مصرف یا سوخت می‌شوند، نیز وجود دارد.
۴- متاسفانه سایت خبری مذکور بدون اطلاع از روند و پیچیدگی‌های تامین و توزیع سوخت در کشور و پروسه بازرسی و نظارت‌های سختگیرانه در این حوزه تلاش کرده است با عبارات و عکسی توهین‌آمیز، زنجیره توزیع سوخت در کشور را یک زنجیره ناسالم و غیرشفاف معرفی کند که مصداق بارز نشر اکاذیب بوده و حق پیگرد قانونی برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این زمینه محفوظ است.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41441

کلیدواژه

کم‌فروشی سوخت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها