نفت / شناسه خبر: 41434 / تاریخ انتشار : 1400/7/12 08:15
|

ماجرای روزی که کارفرما املاک را خواست نه کارگران را! / چرا هلدینگ خلیج فارس حاضر به شنیدن صدای اعتراض کارگران پتروشیمی بندرامام نیست؟

حرف اصلی برخی از کارگران پتروشیمی بندرامام این است که چرا باید به اجبار به شرکتی خصوصی منتقل شوند؟ در حالی که وقتی حق وحقوشان را مطالبه می‌کنند، از مدیران بشنوند که ما املاک را می‌خواستیم نه شما را!

نفتی‌ها /فائزه پناهی: حرف اصلی برخی از کارگران پتروشیمی بندرامام این است که چرا باید به اجبار به شرکتی خصوصی منتقل شوند؟ در حالی که  وقتی حق وحقوشان را مطالبه می‌کنند، از مدیران بشنوند که ما املاک را می‌خواستیم نه شما را! تا جاییکه این نماینده  کارگران تاکید می‌کند گویا مدیران آنها را با کالا اشتباه گرفته‌اند.
اواخر سال ۱۳۹۸ بود که ۳۰۰ نفر از پرسنل کارگری واحدهای خدمات اجتماعی پتروشیمی بندرامام بدون رضایت، از محل کارشآن در پتروشیمی بندرامام به شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد منتقل شدند.
به گفته سید علی اکبر حسینی یکی از نماینده‌های حقوقی کارگران خدمات اجتماعی مجتمع پتروشیمی بندرامام  در ابتدا مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، مسئول این انتقال را مدیرعامل هلدینگ خلج فارس دآنسته بود و گفته بود چون پتروشیمی بندرامام  قصد دارد فقط به کار تولید برسد، قرار شده پرسنل خدماتی و املاک را به این مجتمع واگذار کنیم اما؛ این در حالی بود که بعد از جابه‌جایی کارگران، کاشف به عمل آمد که پتروشیمی بندرامام تنها حدود ۶۰ درصد املاک را منتقل کرده است! و سوالی  که در این میآن مطرح شد این است که اگر بحث تولید در میآن بود چرا املاک به صورت کامل منتقل نشد؟
براساس اظهارات حسینی در گفت وگو با "نفتی‌ها" که فایل صوتی آن در دفتر این مجموعه محفوظ است، حتی در جلسات نخستی که در ماه‌های اول با مدیرعامل پتروشیمی بندرامام داشته‌اند، به آنان وعده داده شده بود که این طرح اتفاق نخواهد افتاد واین برنامه شرایط اجرایی ندارد، درحالی که بعدها ثابت شد همه‌ی آن وعده‌ها تنها جهت فریب کارگران و آرام کردن اوضاع بوده و ما حالا هم حق و حقوق را ازدست داده اند هم مزایا را و علاوه بر این حالا بیش از ۶۰ درصد از این کارگرانی که در آستآنه بازنشستگی هستند؛ هیچ کدام از ۲شرکت مبدا و مقصد زیر بار پرداخت ۴ درصد بازنشستگی کار سخت آنان نمی‌روند و یا وضعیت نیروهای پروژه ای وستادی آنان بلاتکلیف مانده در حالی که همکاران آنان در بندرامام با داشتن سابقه کاری کمتر همه به نیروی جاری تبدیل وضعیت شدند و از مزایای حقوقی آن برخوردار گشتند.
وی افزود: همچنین طبق مصوبه اول فرمانداری ماهشهر در مورخ ، ۲۲/۵/۹۹شرط انتقال رضایت پرسنل کارگری بود؛ اما در مصوبه دوم کمیسیون کارگری در ۳۱/۶/۹۹ بنا به دلایل مبهم  شرایط کاملا به نفع کارفرمایآن تغییر کرد و در نهایت  انتقال پرسنل کارگری ارکان ثالث خدمات اجتماعی  بندرامام بالاجبار و بدون رضایت و توجه به مفاد کمیسیون کارگری اول بدون دادن هیچ گونه امتیازی به پرسنل مذکور انجام شد و ظلم را برما تمام نمودند.
این نماینده اما به نکته عجیبی هم اشاره کرد و آن این بود که در این مدت هر وقت که ما به شرایط حقوقی و پایبندی به مصوبه شورای انتقال و نبود خدمات نزد مسوولان شرکت مقصد  گله‌مند می‌شویم جواب می‌دهند  که  ما املاک را می‌خواستیم  نه شما را، شما را به اجبار به ما دادند! و عملاً به ما می‌گویند بودجه شرکت محدودست و انتظار نداشته باشید که در این شرکت از تمامی حقوق و مزایا همانند آنچه در بندرامام دریافت می‌کردید بهره‌مند باشید؛ در حالیکه به ما وعده داده شده بود فرقی در میزان دریافتی و خدمات مشاهده نخواهید کرد زیرا هر۲ شرکت زیر مجموعه هلدینگ هستند.
این نماینده کارگری متذکرشد: ما دیگر از این پاسکاری‌ها خسته شده ایم و حالا ۲راهکار به مدیران ارائه داده ایم، یکی این که انتقال اختیاری شود و تمامی حقوق از دست رفته ما را جبران کنند و یا این که ما را به عنوان مامور به خدمت به این شرکت بفرستند به گونه ای که پرسنل بندرامام باشیم و حقوق و مزایای ما را کما فی‌سابق از شرکت خودمان که همانا پتروشیمی بندرامام می‌باشد و استخدامی آن می‌باشیم دریافت نماییم و اینکه حداقل طبق بند۲ مصوبه فرمانداری پس از یک سال درصورت  نارضایتی انتقال منتفی شود و به بندرامام بازگشت داده شویم.
 حالا تنها خواسته ما این است که  همانطور که مدیرعامل پتروشیمی بندرامام و هلدینگ خلیج‌فارس تصمیم‌گیرنده اصلی بودند حالا پاسخگو باشند و تا روزی که این موضوع برطرف نشود دست از اعتراض و پیگیری منطقه ای و استانی و حتی کشوری نخواهیم کشید؛ تا په زمانی باید جامعه کارگری هلدینگ از تفکر کارگر ابزاری  رنج ببرند و چرا مارا با کالا و املاک در یک سطح می‌بینند و خریدو فروش می‌کنند؟پس انسانیت چه می‌شود؟
حسینی در پایان افزود: متاسفآنه تجمع اعتراضی ۲ ساعته ما تاکنون بی جواب مانده و شورایی که قرار بود به خواسته معترضین رسیدگی کند کما فی سابق فقط وعده داده و دست به تهدید و رد صلاحیت نمایندگآن زده است؛ ضمن اینکه پرسنل معترض بیش از ۵۰۰ میلیون تومان توسط مدیریت عملیات غیرصنعتی جریمه شدند در حالی که هیچ گونه اخلال و کم کاری در واحدهای کاری به وجود نیاورده‌اند.
این اظهارات در حالی توسط نماینده کارگری پتروشیمی بندرامام مطرح می‌شود که پایگاه تحلیلی-خبری نفتی‌ها برای انتشار توضیحات مسوولان هلدینگ خلیج فارس در خصوص این امر اعلام آمادگی می‌نماید تا مشخص گردد دلیل انتقال بدون رضایت این کارگران و البته بی توجهی احتمالی تاکید شده ازسوی این نماینده کارگران در چه راستایی صورت گرفته است؟

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41434

کلیدواژه

کارگران پتروشیمی بندرامام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها