نفت / شناسه خبر: 41413 / تاریخ انتشار : 1400/7/6 10:29
|

فرآیند تخصیص قیر برای بهسازی‌راه‌ها سرعت می گیرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت تخصیص فوری قیر، گفت: بخش قابل توجهی از در خواستهای مردم مربوطه به بهسازی معابر و آسفالت راه‌ها است از ...

نفتی‌ها /عبدالجلال ایری-سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تایید مصوبه قیر رایگان توسط شورای نگهبان گفت:  خوشبختانه طرح استفساریه بند «ز» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره اختصاص منابع مربوط به تامین ماده اولیه قیر به پالایشگاه‌ها، در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نفت بر اساس قانون بودجه مکلف شد تا مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان، مواد اولیه قیر وی.بی (وکیوم باتوم) و نفت خام را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قرار دهد اما با توجه به اینکه فروش نفت به حد نصاب پیش بینی شده در لایحه بودجه نرسید، هیچ گونه تخصیصی نیز از این محل صورت نگرفت و این عدم تخصیص موجب گلایه و نارضایتی دستگاه‌هایی شد که به صورت مستقیم با آن در گیر هستند.
ایری اضافه کرد: شش ماه اول سال معمولا، فصل کار و اجرای پروژه های عمرانی مانند راه‌سازی است و این این عملیات در فصل پاییز و زمستان به دلیل بارندگی امکان پذیر نیست از این رو مجلس تلاش می‌‎کرد تا قانون مذکور در ۶ ماه ابتدایی سال اجرایی شود اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تخصیص فوری قیر، خاطر نشان کرد: نمایندگان وقتی به شهرستان‌‎ها و مناطق مختلف حوزه انتخابیه خود مراجعه می‎‌‌کنند، بخش قابل توجهی از درخواست مردم مربوطه به بهسازی معابر و آسفالت راه‌ها است از طرفی زیرساخت بسیاری از پروژه های عمرانی آماده شده و هم اکنون منتظر قیر هستند و در صورت  تاخیر بیشتر، زیرساخت ها در اثر بارندگی در ۶ ماه دوم سال از بین می‌روند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حال امیدواریم با تایید این استفساریه فرآیند تخصیص قیر با سرعت انجام شده و تا حد امکان عملیات راه سازی معطل مانده، مجددا راه اندازی شوند./خانه ملت


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41413

کلیدواژه

عبدالجلال ایری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها