نفت / شناسه خبر: 41406 / تاریخ انتشار : 1400/7/6 07:54
|

آزموده را بررسی کنید!/ در مناطق نفت خیز جنوب چه می‌گذرد؟

نباید فراموش کرد چند سال است که زلزله مدیریتی جدی در مناطق نفت خیز جنوب صورت گرفته که فراتر از درست بودن و نبودن آن باید به فکر وقت و هزینه ای بود که دراین بخش‌ها صورت گرفته و ...

نفتی‌ها /آذرجزایری: نه تنها ساختارها به هم ریخته است؛ بلکه نگاه‌های کارشناسی نیز آنچنان از هم دور افتاده‌اند که دیگر کمتر شخصی از لابه لای دغدغه‌های کارشناسی متوجه خواهد شد که درد اصلی در مناطق نفت خیز جنوب چیست و چه باید کرد؟
طی سال‌های گذشته بزرگترین بلاهای تاریخی بر سر مناطق نفت خیز جنوب آوار شده از تغییر ساختار که آغاز آن با شروع کار در پروژه‌های موسوم به ۲۸ مخزن بوده تا بخشنامه‌های مختلف وزیری که کمتر کارشناسی آنان را نسخه‌ای یکپارچه برای کل مناطق می‌دانسته و یا حتی نفاق محسوس میان نگاه‌های کارشناسی و تیکه پاره شدن گروه‌های کارشناسی و قدرت طلبی دراین منطقه؛ همه و همه تنها یک نتیجه داشته و آن بلاتکلیفی مدیریتی دراین مجموعه قوی کشور که روزی ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دستان کارکنان آن بود و امروز به جهت کاهش صادرات نفت و بی توجهی به نگهداشت تولید و مشکلات بودجه ای با مشکلات قابل توجهی دست به گریبان است.
اما نکته اصلی دراین میان تغییر ساختاری است که به هر حال چه بخواهیم چه نخواهیم کشور برای ایجاد آن طی سال‌های گذشته هزینه کرده؛ شاید برای این است که باید پیشنهاد داد تا فراتر از هر نگاه سیاسی وضعیت امروز مناطق نفت خیز جنوب مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد. چراکه امروز مدیران وقت این شرکت معتقدند تغییر ساختار بنابر الگوهای علمی و اجرائی موفق جهان بنانهاده شده و به سرعت کار خواهد افزود و ازسویی برخی از کارشناسان فعال منطقه نظری عکس دارند و خواستار برگشت تمام شرایط گذشته هستند. دراین بین شاید بد نباشد تیم کارشناسی فراتر از هر نوع نگاه سیاسی از سوی وزیر در تهران تشکیل گردد و با حضور در شرکت مناطق نفت خیز جنوب تغییر ساختارها به طور کاملا منطقی و علمی مورد بررسی قرار بگیرد و آنجا که این تغییرات مسیری درست و همواراست ثابت و آنجا که مشکلات افزوده گردیده تغییرات انجام شود.
نباید فراموش کرد چند سال است که زلزله مدیریتی جدی در مناطق نفت خیز جنوب صورت گرفته که فراتر از درست بودن و نبودن آن باید به فکر وقت و هزینه ای بود که دراین بخش‌ها صورت گرفته و نباید به جهت نگاه سیاسی یک شبه ثروت ملی را بر باد داد.
اینکه این ساختار تا چه اندازه موثر بوده و یا برهم خوردن نگاه واحد کارشناسی در مناطق تا چه اندازه بر اقتصاد نفتی کشور لطمه وارد ساخته، مساله ای است که باید به صورت جدی مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد و حتی اگر لازم شد باید به اجماع نگاه کارشناسی دراین منطقه نیز یاری رساند تا شاید بتوان بازهم قدرت و وحدت جنوبی‌ها را به رخ دیگر شرکت‌ها و مجموعه‌ها کشاند!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41406

کلیدواژه

مناطق نفت خیز جنوب

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها